خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هتک حرمت عاشورا در بحرین شدت گرفت

به گزارش ادیان نیوز، شیخ “میثم السلمان” به خبرنگاران تأکید کرد: افزایش حمله به عزاداران حسینی در عاشورا نشانه اصرار رژیم بر برخورد اشتباه با آزادی های دینی و برای ایجاد شکاف در میان مردم است، زیرا جامعه بحرین در خصوص این مراسم از نوعی همبستگی برخوردار است.
السلمان گفت: هتک حرمت عاشورا توسط رژیم آل خلیفه، امسال نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافت که عمدتا در مناطق بوری، عالی، المعامیر، الدراز و منامه بود.
وی ادامه داد: مزدوران آل خلیفه پرچم های سیاه و پلاکارد های دینی متعلق به عاشورا را برچیدند، یکی از خطبای حسینی (ع) را درباره سخنرانی ها و دیدگاه های شخصی اش مورد بازجویی قرار دادند و تمثال های برگرفته از واقعه کربلا را تخریب کردند.
السلمان سرکوب راهپیمایی با گاز اشک آور، ایجاد مانع در مسیر عزاداران حسینی، بازجویی از صاحبان منازل برای افراشتن پرچم مشکی و مداحان و بازداشت یکی از مداحان، حمله به ۲۵ منطقه عزاداری و برچیدن تکیه عزاداری حسینی در شهر المعامیر را از دیگر جنایات رژیم آل خلیفه علیه عاشورای حسینی برشمرد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.