خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا رهبر حوثی ها با “بندر بن سلطان” دیدار کرد؟!

به گزارش ادیان نیوز، برخی رسانه های یمنی با انتشار گزارشی مدعی شدند که “عبدالملک الحوثی” رهبر جنبش حوثی اخیرا با «بندر بن سلطان» شاهزاده ارشد سعودی که مسئول پرونده یمن در سازمان اطلاعات سعودی نیز به شمار می رود، دیدار و گفتگو کرده است.
در همین راستا شبکه خبری یمنی “ارم” مدعی شد که این دیدار با میانجیگری عمان و مصر صورت گرفته و به درخواست «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی انجام شده است زیرا مقامات ارشد سعودی نگران قدرت گرفتن بیش از پیش حوثی ها و نفوذ آنان به خاک عربستان هستند.
به گفته رسانه های یمنی، اخیرا دیداری میان برخی از شاهزادگان سعودی از جمله «سعود فیصل» وزیر خارجه، «بندر بن سلطان»، «عبدالعزیز بن عبدالله» و «خالد بن بندر» با پادشاه صورت گرفت که در آن، شاهزادگان به ویژه «بندر بن سلطان» خواستار افزایش ارتباط سعودی با برخی کشورها و گروه های سیاسی منطقه مانند “انصار الله” به رهبری حوثی شدند.
این شاهزادگان معتقدند که هر چه ارتباط سعودی با این کشورها و گروه ها بیشتر شود، خطراتی که سعودی را تهدید می کند، کمتر خواهد شد لذا دیداری میان «بندر بن سلطان»‌ با رهبر حوثی ها انجام شده است.
لازم به ذکر است چندی پیش نیز روزنامه “القدس العربی” چاپ لندن با انتشار مطلبی مدعی شده بود که دیداری محرمانه میان برخی از مقامات ارشد جنبش حوثی یمن، با شاهزاده “بندر بن سلطان” انجام شده است.
در ادامه مطلب “القدس العربی” آمده بود: از طرف حوثی ها در این دیدار “عبدالملک الحوثی” رهبر جنبش حوثی نیز حضور داشته است. این دیدار در منطقه مرزی میان عربستان و یمن انجام شده تا برخی تعاملات میان طرفین آغاز شود!
این روزنامه همچنین مدعی شده بود که عربستان از قدرت گرفتن “حزب اصلاح” یمن که اندیشه و سیاستی نزدیک به اخوان المسلمین دارد، به شدت نگران است از همین رو ترجیح می دهد با حمایت از حوثی ها که به مذهب تشیع نزدیک هستند، به مقابله با حزب اصلاح بپردازد!
“القدس العربی” در ادامه مدعی شد: بر همین اساس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان میلیون ها دلار به جنبش حوثی کمک مالی کرده تا بتواند به مبارزات خود در منطقه “صعده” در شمال یمن ادامه دهد.
قابل ذکر است، تا به این لحظه هیچ منبع رسمی سعودی یا وابسته به “انصار الله” خبر دیدار رهبر حوثی با «بندر بن سلطان» را تأیید نکرده است.
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.