خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار واعظان سعودی نسبت به «جماعه التبلیغ»

پس از «اخوان» و «السروریه»؛

مقامات سعودی از خطبای مساجد خواستند تا پیرو دستورات قبلی برای هشدار نسبت به گروه‌ها و احزاب افراطی مانند «اخوان» و «سروریه»، به شهروندان نسبت به خطرات گروه «جماعه التبلیغ و الدعوه» تذکر دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی روز جمعه در بیانیه‌ای که توسط «الرئاسه العامه للبحوث العلمیه و الإفتاء» در توییتر منتشر شد، گفت که «جماعه التبلیغ و الدعوه» افرادی هستند که در بسیاری از موارد راه تصوف را در پیش گرفته‌اند و دغدغه ذکر را دارند.

وی افزود که این گروه «در شرف تبدیل شدن به مرجع مشرکان» است و بر حرمت همکاری با جماعه التبلیغ تا پایبند شدن آنها به «کتاب و سنت» تاکید کرد.

مفتی اعظم پادشاهی توضیح داد که اعضای این گروه منزوی و در خود بسته‌اند و «تنها با کسانی که در راهشان هستند همراهی می‌کنند». آنها ایده «جاودانگی در زمین» را دنبال می‌کنند و منش‌هایی «صوفیانه دارند که با علم نافع بی‌ارتباط است».

پیشتر عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر الشؤون الاسلامیه از خطبای مساجدی که در آنها نماز جمعه برگزار می‌شود خواسته بود تا نسبت به خطر و خطا و انحراف جماعه التبلیغ و الدعوه هشدار دهند.

منبع کانال تلگرامی دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.