خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترکیه پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای پیگیری وضعیت اقلیت های مسلمان در جهان را مطرح کرد

شنتوپ گفت که جوامع اقلیت مسلمان در کشورهایی که عضو اتحادیه بین‌المجالس نیستند، در معرض خشونت، بی عدالتی و نقض حقوق بشر هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای پیگیری وضعیت اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیرعضو را داد.

این سخنان وی در جریان شانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که روز پنجشنبه ۹ دسامبر در استانبول آغاز شد، بیان شد.

شنتوپ گفت که جوامع اقلیت مسلمان در کشورهایی که عضو اتحادیه بین‌المجالس نیستند، در معرض خشونت، بی عدالتی و نقض حقوق بشر هستند.

وی افزود: کشورهای عضو اتحادیه بین‌المجالس باید راه حلی برای این مشکل بیابد و دست یاری به سوی مسلمانان این کشورها دراز کرده و صدای آنها را به گوش مردم برساند.

وی افزود: بر اساس این اصل، پیشنهاد تشکیل کمیته ای ویژه در کمیته سیاسی و روابط خارجی اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را دارم.

وی تصریح کرد: این کمیته بر حقوق بشر در کشورهایی که میزبان اقلیت های مسلمان هستند نظارت خواهد کرد و مشکلات آنها را از نزدیک و به صورت نهادی پیگیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد که این کمیته همچنین گزارش هایی در این زمینه تهیه و به افکار عمومی جهان خواهد رساند.

منبع کانال تلگرامی دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.