خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عذرخواهی کلیسای ایتالیا پس از اینکه اسقف به کودکان گفت “سانتا وجود ندارد”

کلیسای کاتولیک سیسیل، پس از اینکه اسقف آن به گروهی از کودکان گفت که بابانوئل وجود ندارد، از والدین این کودکان عذرخواهی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هفته گذشته در یک مراسم مذهبی، اسقف آنتونیو استالیانو همچنین گفت که لباس قرمز بابانوئل توسط کوکاکولا برای تبلیغات انتخاب شده است.

نظرات این اسقف موجب عصبانی شدن والدین کودکان حاضر در مراسم شده بود.

الساندرو پائولینو، کشیشی مدیر ارتباطات اسقف نشین نوتو است، به نمایندگی از کلیسای کاتولیک سیسیل عذرخواهی ‌کرده و گفت که اسقف سعی داشته بر معنای واقعی کریسمس تأکید کند.

او همچنین گفت که این نظرات با هدف برجسته کردن داستان سنت نیکلاس، الهام‌بخش اولیه شخصیت بابانوئل بوده که اقدام به دادن هدیه با فقرا می‌کرد.

کشیش پائولینو در پستی در فیس‌بوک در مورد اسقف گفت: “ابتدا من از طرف اسقف عذرخواهی می‌کنم، و از اینکه باعث شد ناامیدی کودکان شده هم معذرت می‌خواهم، و می خواهم بگویم که نیت اسقف استالیانو کاملا چیز دیگری بود.”

کشیش پائولینو، گفت که اسقف از بچه‌ها خواسته بود تا “درباره معنای کریسمس فکر کنند” زیرا که اکنون کریسمس تبدیل به مصرف‌گرایی شده است.

در مصاحبه ای با یک روزنامه محلی، اسقف گفت که او به کودکان نگفته است که بابانوئل وجود ندارد، و گفته که آنها باید “آن چیزی که واقعی است را از آنچه نیست، از هم تمایز کنند”.

او گفت که “واقعیت امروز این است که کریسمس دیگر متعلق به مسیحیان نیست” و “کریسمس امروز بیشتر فضایی است برای چراغانی کردن و خرید شده و جایگاه واقعی کریسمس فراموش شده”.

منبع بی بی سی فارسی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.