خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کربلا؛ انقلاب علیه ستم در قلب آمریکای لاتین

به گزارش ادیان نیوز، مرکز اسلامی «سانتیاگو» که در کشور شیلی فعالیت دارد، امسال در اولین برنامه عمومی خود به مناسبت ماه محرم، اقدام به برپایی خیمه حسینی(ع) در سطح شهر نمود. در این برنامه یک روزه، جوانان شیعه شیلیایی به معرفی اسلام و مکتب عاشورا پرداخته و به سوالات مردم در باره اوضاع روز جهان اسلام پاسخ دادند. همچنین در این برنامه کتاب‌هایی در معرفی اسلام اراٍئه شد. 

در واقع باید گفت که جمعی از شیعیان شیلیایی در شهر سانتیاگو، پایتخت این کشور یعنی هزاران کیلومتر آنطرف‌تر از جغرافیای سنتی اسلام، خیمه عزای حسین برپا کردند تا دیگران ر ا در لذت کشف حقیقت شریک کنند؛ میان مردمی که از اسلام هیچ نمی‌دانند، مردمی که با تعجب می‌گویند «اوه ما فکر می‌کردیم مسلمان‌ها در قاره دیگری باشند» و متداول‌ترین سوالشان این است که «خدای شما کیست؟» و در بهترین حالت، از اسلام اسمی شنیده‌اند گره خورده با القاعده و دولت اسلامی و داعش. 
 
عکس‌های زیر گزارش همت این شیعیان غریب در روزهای اول محرم است در یکی از خیابان‌های سانتیاگو برای معرفی اسلام و مکتب حسین علیه‌السلام. به قول خودشان معرفی «کربلا؛ انقلاب علیه ستم.» 
 استقبال خوب عابرین از این غرفه و حضور برای طرح سوالات گوناگون درباه اسلام، امام حسین(ع) و قیام کربلا، نشان از اشتیاق افکار عمومی جهان به شنیدن حرف حق و البته کم‌کاری و ضعف نهادهای تبلیغاتی اسلام راستین در فضای جهانی دارد.
 
اگر چهره واقعی اسلام توسط رسانه‌های مختلف به مردم جهان عرضه می‌شد، اکنون رسانه‌های غربی نمی‌توانستند گروهک تروریستی داعش را به عنوان داعیه‌دار حکومت اسلامی جا بزنند و بر تنور پروژه «اسلام هراسی» خود بدمند.
 
از سوی دیگر، دیدن این عکس‌ها با یاد خطبه آتشین حضرت زینب(س) شیرین‌تر است: «ای یزید! هر کید و مکر که داری بکن، هر کوشش که خواهی بنمای، هر جهد که داری به کار گیر، به خدا سوگند هرگز نتوانی نام و یاد ما را محو کنی، وحی ما را نتوانی از بین ببری، به ‌‌نهایت ما نتوانی رسید، هرگز ننگ این ستم را از خود نتوانی زدود، رای تو، سست و روزهای قدرت تو اندک و جمعیت تو رو به پراکندگی است، ‌ در روزی که منادی حق ندا کند که لعنت خدا بر ستمکاران باد.»
منبع: رجا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.