خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاکید بر توسعه گردشگری مذهبی بین ایران و پاکستان

دیدار وابسته فرهنگی ایران در لاهور با وزیر اوقاف پنجاب؛

وابسته فرهنگی ایران در لاهور در دیدار وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب بر توسعه روابط مذهبی فیمابین و توسعه گردشگری مذهبی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور ضمن شرکت در مراسم عرس پیر سید محمد ارشاد حسین پدر پیر سید سعید الحسن شاه؛ وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب در دیدار با این وزیر پاکستانی بر توسعه روابط مذهبی فیمابین و توسعه گردشگری مذهبی بین دو کشور تاکید کرد.

در این مراسم شخصیت‌های مذهبی از کشورهای مختلف جهان از جمله ابومصطفی از فلسطین، امجد البازری از یمن، محمد اسلام از اردن و عبدالرزاق الکریم از سومالی نیز شرکت کردند.

جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ و وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور در مراسم عرس و در جمع مردم با اشاره به نقش عرفا در گسترش اسلام در شبه قاره هند بویژه در کشور امروزی پاکستان گفت: فراز و نشیب دنیا مؤمنان و اولیای خدا را نمی‌فریبد. عشق به دنیا در سینه‌های ایشان مرده است. آنان دنیای مادی خود را ویران می‌کنند آن گاه بر این ویرانه‌ها خانه ابدی خود را می‌سازند. دنیای گذرا را می‌فروشند و جهان باقی و پایدار را می خرند.

تاکید بر توسعه گردشگری مذهبی بین ایران و پاکستان

برخی دیگر از سخنرانان در این مراسم با اشاره به حادثه غم انگیز کشته شدن یک شهروند بودایی اهل سریلانکا در سیالکوت بدست افراط گرایان صحبت کردند.

قبل از آغاز این مراسم جعفر روناس با سید سعید الحسن شاه و دیگر نمایندگان کشورهای اسلامی ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه بویژه اهمیت همبستگی، اتحاد و تقریب مذاهب مختلف اسلامی و ضرورت ارتباط متقابل شخصیت‌های مذاهب مختلف تاکید کرد.

تاکید بر توسعه گردشگری مذهبی بین ایران و پاکستان

این مراسم به مناسبت ۲۴ مین سالروز وفات و ایصال ثواب برای پیر سید محمد ارشاد حسین شاه پدر سید سعید الحسن شاه؛ وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب برگزار شد.

با توجه به اینکه وزیر اوقاف و امور مذهبی از علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی بوده همواره علاقمندی خویش را به فراگیری زبان فارسی اعلام کرده بود، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ضمن اهدا مجموعه‌ای از کتب خودآموز زبان فارسی آمادگی خانه فرهنگ را برای آموزش آنلاین زبان فارسی در سطح وزرای ایالتی اعلام کرد.

تاکید بر توسعه گردشگری مذهبی بین ایران و پاکستان

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.