خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هالیوود اسلامی برای تولید فیلم های مهدوی

ادیان نیوز: حجت الاسلام مجتبی کلباسی، رئیس مرکز تخصصی مهدویت در بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها  با اشاره به حضور کمرنگ رسانه ها در حوزه مهدویت گفت: آنچه مسلم است راه نرفته در این زمینه برای خبرگزاری ها بسیار زیاد است و در صورتی می توانند در این کار توفیق حاصل کنند که تعدادی از خبرنگاران خود را مخصوص برای این حوزه آموزش دهند که اگر منحصر به مناسبت ها و نیمه شعبان و غیره باشد نقش موثری ایفا نخواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کم کاری رسانه ها در حوزه مهدویت به ضعف مراکز و کارشناسان این حوزه برمی گردد که صدایی از مهدویت در مطبوعات به گوش نمی رسد، خاطرنشان کرد: درست است که خبرگزاری ها حساسیت لازم را در مواردی که خبرهایی است، دارند اما خبرنگاران زمانی می توانند نقش موثری در این حوزه ایفا کنند که با آموزش نسبت به موضوع خبرگی لازم را به دست آورند.
حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه مشکلات زیادی هم در حوزه متصدیان امور و هم از سوی مراکز دیده می شود، اظهار داشت: اینکه حوزه مهدویت رسانه ای نمی شود بر می گردد به ضعف های عمومی که در این بخش وجود دارد مضاف بر اینکه عدم برگزاری کرسی های نظریه پردازی و استراتژی نو برای مهدویت کار را مشکل تر کرده است.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا سرمایه گذاری لازم بر روی جنبه هنری مهدویت برای ساخت فیلم در مقابله با فیلم های آخرالزمانی صورت نمی گیرد، تصریح کرد: متاسفانه یکی از خلاهای موجود برای بیان معارف مهدویت عدم مبارزه با تولید فیلم های ضد مهدویت آخرالزمانی است.
وی ادامه داد: هم به لحاظ نوع کار، هم تخصص های فکری مورد نیاز و هم به لحاظ سرمایه گذاری نقص های عمده در این زمینه وجود دارد، به طوری که یا فیلمی در این حوزه ساخته نمی شود و یا اگر تولید می شود بسیار ضعیف است.
حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه نیازمند ایجاد یک هالیوود اسلامی با سرمایه گذاری و امکانات مناسب برای تولید فیلم های مهدویت هستیم، گفت: این در حالی است که عمده کار ما تحقیق در مورد مبانی مهدویت در عرصه نشر مکتوب و آمورش است.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت افزود: امروز باید به اقتضای زمان، سیاست های اجرایی تغییر یابد تا به هدف مورد نظر که ایجاد هالیوود اسلامی است دست یابیم این در حالی است که باید بپذیریم فرهنگ عمومی جامعه به سمت رسانه های تصوریر اسلامی گرایش ندارد.
وی خاطرنشان کرد: لازم است تا برداشت و نوع نگاه به این حوزه متفاوت شود و از این فراتر رود؛ چراکه باید به صورت مستمر و عمیق کار تصویری و فیلم سازی بر روی حوزه مهدویت صورت گیرد.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.