خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیروان ادیان؛ مهمان ضیافت افطار مسجد تورنتو

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ابوت‌اسلام؛ «مسجد تورنتو» بزرگترین مسجد تورنتوی کانادا میزبان مراسم افطار با حضور رهبران دینی مسیحی و یهودی و دیگر ادیان این شهر بود.

«وائل شهاب»، امام این مسجد، در سخنان آغازین خود با خوشامدگویی به مهمانان گفت: برادران و خواهران، در هفته‌های گذشته عبادتگاه‌های یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در نقاط مختلف جهان مورد حمله قرار گرفته است. اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌دانیم که دشمن ما یکی است. دشمنان ما کسانی هستند که نفرت را ترویج می‌دهند و از گسترش آن سود می‌برند.
شرمن هسلگریو (Sherman Hesselgrave)، کشیش کلیسای هولی ترینیتی (Holy Trinity)، در سخنانی گفت: این نخستین حضور من در یک مراسم افطار بود. برای من دیدن این همه جمعیت که برای نماز و افطار گرد هم آمده بودند، بسیار الهام‌بخش بود. چقدر خوب است که به خاطر اقدام خشونت‌بار دیگری گرد هم نیامده‌ایم.
همچنین «منیب نصیر»، رئیس کمیته ملی روابط مسلمانان و مسیحیان و از رهبران دینی این کشور، در سخنرانی خود گفت: آشنایی پیروان ادیان با یکدیگر در شرایط آشفته امروز جهان باید فراتر از دوره‌ها و متون  آموزشی و سخنرانی‌ها باشد. باید از جامعه دینی خاص خود خارج شویم و راه و روش زندگی دینی یکدیگر را عملاً تجربه کنیم.
مسجد تورنتو در سال ۲۰۰۲ در محل ساختمان قبلی  یکی از شعب «رویال بانک» کانادا و در یکی از مناطق تجاری این شهر افتتاح شد. این مسجد روزانه پذیرای صدها نمازگزار است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.