خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نتیجه تماشای طولانی مدت بی بی سی چیست؟

به گزارش ادیان نیوز، یکی از کارشناسان شبکه بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN)  در میان سخنانش درباره نقش شبکه های اجتماعی، به حقیقتی تلخ در روال برنامه سازی های شبکه های غربی به خصوص بی بی سی اشاره کرد که نتیجه شوم آن وارونه شدن واقعیت مسائل جهانی برای مردم است. در یک کلام به اعتراف کارشناس بی بی سی فارسی، شبکه هایی مانند همین شبکه انگلیسی فارسی زبان با اخبار مغرضانه و جهت دار، مخاطبان را “شست و شوی مغزی” می دهند.
رسانه های غربی به راحتی یا بزرگ نمایی یا کوچک نمایی اخبار، افکار عمومی مردم خود را به دست می گیرند و به آن جهت می دهند. به گونه ای که مردم این کشورها حقیقتی را که در دیگر کشورهای جهان روشن است، معکوس و وارونه در ذهن خود می پرورانند.
عقب مانده نشان دادن مردم ایران، خشن نشان دادن مسلمانان، معرفی حماس و حزب الله به عنوان تروریست، تبلیغ جنگ فرقه ای در عراق و سوریه و… تنها نمونه هایی از فضاسازی های رسانه های غربی در راستای سیاست اسلام هراسی و ایران هراسی است.
“غلام خیابانی” استاد مطالعات رسانه ناگهان در میان تحلیل هایش در شبکه دولتی انگلستان، بی بی سی فارسی، گفت: «تحقیقی گروه پژوهش رسانه ها در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند انجام داد که در آن هم با خبرنگاران و هم با مخاطبان تلویزیون بی بی سی مفصلا صحبت کرده بودند. نتیجه آن تحقیق این شد که اکثریت کسانی که اخبار بی بی سی را در مدت طولانی نگاه کرده بودند، تصورشان این بود که قضیه برعکس است؛ یعنی این فلسطین است که اسرائیل را اشغال کرده است و جنگ آن جا ناشی از اشغال اسرائیل از سوی فلسطینی هاست!»
وی در ادامه به تأثیرگذاری اخبار رسانه های غربی بر افکار مردم به خصوص در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: «به مرور زمان اخبار چنان پخش شد که گویا اسرائیل دارد به تحرکات در آن جا واکنش نشان می دهد. اخباری که می آمد جاافتاده بود و این در ذهن مردم جای گرفته است.»
کارشناس بی بی سی در پایان این بخش از سخنانش گفت: «در دوره اخیر به دلیل فشار رسانه های اجتماعی، این ماجرا دارد می شکند. حتی فشار آمده تا سی ان ان و بی بی سی خطشان را عوض کنند.»
اشاره کارشناس بی بی سی به اعتراض اخیر مردم لندن به نحوه اطلاع رسانی شبکه بی بی سی در مورد اخبار غزه و کشته شدن زنان و کودکان بیگناه به دست صهیونیست هاست. پس از سال ها برنامه سازی های یک طرفه و جهت دار شبکه دولتی انگلستان، برخی مردم این کشور ودیگر کشورها که متوجه این روند و تأثیر شوم آن شده اند تجمعاتی مقابل بی بی سی برگزار کردند.

var s1 = new SWFObject(“/media/player/flvplayer.swf”,”single”,”400″,”300″,”7″);s1.addParam(“allowfullscreen”,”false”);s1.addVariable(“file”,”media.jamnews.ir/78787878.flv”);s1.addParam(“menu”,”false”);s1.addVariable(“width”,”400″);s1.addVariable(“height”,”300″);s1.write(“player1415774574361”);

در تابستان امسال، سه تجمع مقابل بی بی سی برگزار شد که در آن ها به پوشش خاص، هدف دار و همراه با سانسور این شبکه اعتراض شد:
۱. اعتراض مردم لندن به پوشش خاص اخبار غزه و حمایت بی بی سی از صهیونیست ها در ابتدای تابستان

   

تجمع گسترده هزاران لندنی مقابل دفتر بی بی سی
۲. تجمع عراقی ها مقابل دفتر مرکزی بی بی سی به دلیل پوشش ناقص اخبار عراق در ابتدای تابستان
بی بی سی در پوشش اخبار سوریه و عراق بر اختلاف شیعه و سنی و کردها تمرکز کرد و گزارش هایی مبهم و تفرقه افکنانه ای از تحولات عراق پخش می کند.   
۳. تجمع هواداران جدایی اسکاتلند از بریتانیا و اعتراض به پوشش خاص بی بی سی در انتهای تابستان
هزاران ملی گرای اسکاتلندی مقابل دفتر بی بی سی در گلاسگو حضور یافتند و به پخش “دروغ ” و” جهت گیری” در تلاش برای جلوگیری از جدا شدن اسکاتلند اعتراض کردند. بی بی سی که همچون دولت انگلستان تمایلی به جدایی اسکاتلند از بریتانیا نداشت، اخبار وسیعی منتشر کرده بود که در صورت رأی مردم اسکاتلند به جدایی، بانک ها و مؤسسات مالی و مردم دچار بحران های فراوان می شوند.
منبع: جام
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.