خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری نمایشگاه مجازی «قرآن و حافظ» به مناسبت شب یلدا

مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «قرآن و حافظ» به مناسبت شب یلدا در فضای مجازی اظهار کرد: این نمایشگاه می‌تواند اشعار حافظ را با عمق معنی و محتوایی که دارند، در اذهان مخاطبین به یادگار باقی بگذارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه مجازی سه بُعدی «قرآن و حافظ» را به مناسبت شب یلدا برپا کرده است.

محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی درباره این نمایشگاه گفت: با توجه به سنت دیرینه ایرانیان که در شب یلدا به دیوان حافظ تفالی می‌زنند، این نمایشگاه می‌تواند اشعار حافظ را با عمق معنی و محتوایی که دارند، در اذهان مخاطبین به یادگار باقی بگذارد.

خوشنویسی در تمام فرهنگ‌ها تقریباً به نوعی وجود دارد، اما در مشرق زمین به ‌ویژه در ایران اسلامی و دیگر سرزمین‌های اسلامی دارای اهمیت بسیاری در میان دیگر هنرهای بصری است.

وی افزود: در خوشنویسی اسلامی و بیش از آن در خوشنویسی ایرانی می‌توان تعادلی میان تمامی اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن اثر را مشاهده کرد. هنر خوشنویسی با تعادل میان قالب و محتوا و آراستگی، ظرافت و ملایمت تام و تمام می‌تواند اشکال مناسبی را برای معانی مختلف فراهم آورد.

آشوری همچنین تأکید کرد: خوشنویسی یک هنر برجسته و منحصر به فرد در زبان و ادبیات فارسی است و این هنر توانسته است جلوه‌ای زیبا و چشم نواز به زبان نوشتاری دهد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.