خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقامات چینی حامی دالایی لاما به شدت مجازات می‌شوند

به گزارش ادیان نیوز، چن کوانگو، رییس شعبه حزب کمونیست چین در منطقه تبت هشدار داد که با هر یک از مقامات چینی که اقدام به حمایت از دالایی لاما، رهبر معنوی بودایی‌های تبت که در تبعید به سر می‌برد، کنند، شدیدا برخورد کرده و هر گونه فعالیت‌ جدایی طلبانه در این منطقه را سرکوب خواهند کرد.
 
این مقام چینی در گزارشی که در صفحه نخست روزنامه “تبت دیلی” منتشر کرد، نوشت: اعضای حزب کمونیست چین به ویژه کادرهای مدیریتی در همه سطوح باید وحدت سرزمین مادری را حفظ و حراست کنند.
 
وی تصریح کرد: پرسنلی که به خیالبافی درباره گروه متعلق به دالایی چهاردهم می‌پردازند، از گروه دالایی چهاردهم پیروی می‌کنند و از فعالیت‌های خرابکارانه و نفوذی جدایی‌طلبان حمایت می‌کنند، شدیدا و قاطعانه براساس قوانین و تدابیر تنبیهی حزب کمونیست مجازات خواهند شد.
 
اشاره به دالایی چهاردهم از سوی این مقام چینی به این دلیل است که دالایی لاما چهاردهمین نفری است که این عنوان را در اختیار دارد.
 
این اظهارات چن کوانگو پس از آن مطرح شد که رییس یک تیم بازرسی مبارزه با فساد که از سوی نهاد نظارت داخلی حزب کمونیست تشکیل شده، اظهار داشت: مقامات منطقه تبت باید بر مبارزه با جدایی‌طلبی و حفظ ثبات اجتماعی تمرکز داشته باشند.
 
پکن دالایی لاما را یک تروریست اعلام کرده است.
 
وی در سال ۱۹۵۹ پس از قیامی ناکام علیه حکومت چین از تبت فرار کرد و اکنون در تبعید زندگی می‌کند.
 
از سال ۲۰۰۹ تاکنون بیش از ۱۲۰ تبتی در اعتراض به آنچه که سرکوب مذهبی و فرهنگی پکن عنوان کرده‌اند، اقدام به خودسوزی کرده‌اند.
 
چین، دالایی لاما را متهم کرده به اینکه قصد دارد تبت را از دیگر مناطق چین جدا کرده و در این منطقه ناآرامی برپا کند. 
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.