خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مریم مقدس پل ارتباطی بین ادیان است

خلیفه ارامنه تهران در نشست «معاصرسازی سبک زندگی حضرت مریم»:

خلیفه ارامنه تهران با بیان اینکه حضرت مریم الگویی برای همگان است، گفت: شخصیت حضرت مریم(س) پل ارتباطی برای تقویت بین ادیان است.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، اسقف اعظم سیبوه سرکسیان، خلیفه ارامنه تهران پیش از ظهر امروز (دوم دی ماه) در چهارمین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن با محور «معاصرسازی سبک زندگی حضرت مریم» اظهار کرد: مریم مقدس از لحظه تولد عیسی(ع) تاکنون همواره از ارج و قرب بالایی برخوردار بوده است. حضرت مریم شخصیتی دست نیافتنی بوده و پدران کلیسای ما زیباترین سرودها و اشعار کلیسایی را تقدیم ایشان کردند.

وی با بیان اینکه از حضرت مریم(س) به عنوان خورشید عدالت نام برده شده است، گفت: مریم مقدس شخصیتی استثنایی و با تقوا بوده است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

اسقف اعظم سیبوه سرکسیان ادامه داد: زمانی که فرشته الهی بر حضرت مریم نازل می شود و اورا نوید می دهد که خرسند باشد خداوند با توست، نترس تو مفتخر به رحمت خداوند خواهی شد، باردار خواهی شد و فرزند پسری به دنیا خواهی آورد و نام او را عسیی خواهی گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حضرت مریم از فرشته الهی می پرسد چگونه امکانپذیر خواهد بود، من ازدواج نکرده ام، ادامه داد: روح القدوس بر تو نازل و قدرت خداوند بر تو ظاهر خواهد گشت، همانگونه که  الیزابت از بستگانت با وجود کهنسالیشش ماهه باردار است؛ پس بدان هیچ چیز بر خداوند ناممکن نیست و مریم پاسخ می دهد من خدمتگزار خداوند هستم.

اسقف اعظم سیبوه سرکسیان با بیان اینکه ما در طول سال هفت عید یاد حضرت مریم را گرامی می داریم، گفت: ابتدا در ۹ دسامبر زمان بسته شدن نطفه او، عید میلاد حضرت مریم در ۸ سپتامبر، ۲۱ نوامبر هنگامی که مریم  سه ساله می شود والدینش او را به معبد برده و دیگری در ۱۵ آگوست که پیکر اورا به آسمان انتقال می دهند و دیگر اعیادی که پدران روحانی به آن اشاره دارند، یاد حضرت مریم گرامی داشته می شود.

وی گفت: عشق و احترام به حضرت مریم بی حد و مرز است و کلیساهای مختلف به نام ایشان قرار داده شده تا الگویی برای ما باشد.

اسقف اعظم سیبوه سرکسیان از حضرت مریم به عنوان بانوی رحمت بخش، مادر حیات، باکره مقدس گل پژمرده نشدنی و گل اعجاب انگیزی که رساننده رایحه بهشت است یاد و عنوان کرد: شخصیت مریم پل رابطی بین ادیان برای تقویت روابط و پدیده ای برای گفت و گوی جدید به شمار می آید.

کشیش رایان عیسی در نشست معاصرسازی مریم مقدس

در ادامه کشیش رایان عیسی، کشیش کلیسای کاتولیک آشوری و کلدانی تهران ضمن گرامی داشت سال نو میلادی اظهار کرد: بزرگی گوید خداوند مادر است همانطور که پدر نیز هست، در این جمله خیلی چیزها نهفته است، نکته اول اینکه وجود بشر یک وجود هستی بخش است چون به شباهت خدا آفریده شده است و در جامعه انسانی مرد و زن با هم متعهد می شوند تا زندگی بخش باشند و از آن زندگی که خدا به آنها بخشیده است، حمایت و محافظ کنند.

کشیش رایان عیسی عنوان کرد: خدا در هر زمان و مکان اشخاصی را بر می گزیند تا از طریق آنها خود را آشکار سازد و این اشخاص سعی می کنند موافق با مکاشفه و فیض الهی زندگی کنند، ایمان به وعده های خدا تنها نیروی این اشخاص است. (در اینجا منظور مریم مقدس است)

مسئول روحانی کلیسای جامع حضرت یوسف(ع) به بیان نقش حضرت مریم(س) در یوحنا پرداخت و افزود: نقش زن بودن و مادر بودن، معلول پیوندی ناگسستنی بین فیض فرزند و مادر خویش است.

وی به نقش اجتماعی حضرت مریم اشاره و بیان کرد: مریم مقدس نماد خانواده خدا و شهر آسمانی است طبق سنن سرزمین فلسطین مریم نه تنها زنی یهودی، با تقوا و پرهزگار است بلکه تجلی خدا ودریافت کننده مژده نجات است.

کشیش رایان عیسی، به باکره بودن مریم مقدس اشاره و عنوان کرد: تولد حضرت عیسی از مریم مقدس تحقق اشعیای نبی است، فرشته جبرئیل او را مادر عیسی مسیح معرفی و بر باکرگی او تاکید می کند.

کارشناس فلسفه و الهیات مسیحی خاطرنشان کرد: حضرت مریم(س) همچنون انبیا بندگی خدا را آزادی می داند.

کشیش رایان عیسی با اشاره به «مریم، نخستین ایمان دار» بیان کرد: بزرگی مریم مقدس نه در خصایش شخصی وی بلکه نتیجه ایمان اوست و همچون هر انسان با ایمانی دستخوش تغییرات و  فراز و نشیب های زندگی قرار می گیرد.

کشیش کلیسای کاتولیک آشوری و کلدانی تهراندر پایان گفت: عیسی(ع) به خاطر ایمان وی در رحم او قرار می گیرد و مریم بعدها در پسِ سخنان او استقلال و اقتدار پسرش را در می یابد و درک می کند ایمان بسی بر برتر و مهم تر از رابطه جسمانی مادر و فرزند است.

گفتنی است، کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن، به همت مدیریت حوزه های علمیه خواهران تهران، اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، مشاور امور بانوان وزارت کشور، مشاور امور بانوان شهرداری تهران، موسسه فرهنگی هل اتی، پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام، برگزار شد.

خبرنگار ملیحه ترزفان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.