خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایجاد ۳۰ رشته ادیانی در حوزه‌های علمیه کشور

در دیدار معاون حوزه‌های علمیه کشور با اسقف اعظم ارومیه مطرح شد؛

معاون ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور با نماینده ولی فقیه ‏و امام جمعه ارومیه و اسقف اعظم خلیفه گری آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این دیدار با اشاره به این که آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های ‏بیشماری در جهت ایجاد ارتباطات فرهنگی و مذهبی با کشور‌های همسایه دارد گفت: حوزه‌های علمیه استان برای اعزام مبلغان دینی به کشور‌های مختلف آمادگی ‏های لازم را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین بر توجه بیش از پیش به مسائل مذهبی ایرانیان مقیم کشور‌های مختلف تاکید کرد‎.

حجت الاسلام حسینی معاون ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور نیز در این دیدار با اشاره به استفاده از ظرفیت استان‌های مرزی برای ‏امر تبلیغ گفت:  با توجه به تنوع فرهنگی و دین در  آذربایجان غربی و با همسایگی با سه کشور می ‏تواند یکی از استان‌های هدف قرار گیرد‎.

وی افزود: مبلغان آذربایجان غربی با توجه به آشنا بودن با فرهنگ و زبان کشور‌های همسایه می ‏توانند در زمینه اعزام مبلغان جهت تبلیغ نقش بی بدیل خود را ایفا کنند‎

معاون ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور همچنین در دیدار با اساتید حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با اشاره ‏به این که آموزش‌های مهارتی، کوتاه مدت و بلند مدت برای طلاب حوزه‌های علمیه طراحی شده است، گفت: در تمام برنامه‌های ‏تحولی توسعه خدمات تبلیغی حوزه‌های علمیه چه از بعد داخلی و چه از بعد خارجی از جمله رویکرد‌های تحولی حوزه‌های ‏علمیه است‎.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: توجه به عرصه بین الملل از جمله ویژگی‌های بارز حوزه‌های علمیه است و در این ‏زمینه یک مسیر رو به رشد را در حال طی کردن هستیم‎.

وی خاطرنشان کرد: توجه به دانش افزایی بین المللی و اعزام مبلغ به کشور‌های منطقه برای تبلیغ یکی از رسالت‌های مهم حوزه ‏های علمیه در سال‌های اخیر می‌باشد‎.

دیدار معاون حوزه‌های علمیه کشور با اسقف اعظم ارومیه

ایجاد ۳۰ رشته ادیانی در حوزه‌های علمیه کشور

معاون ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با توماس میرم اسقف اعظم خلیفه گری آشوری ‏کلدانی کاتولیک ارومیه نیز ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) گفت: مطالعات ‏تطبیقی میان اسلام و مسیحیت یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه  می‌باشد که این کار در حال انجام است‎.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: همکاری‌های میان ادیان می‌تواند جبهه متحدی را در مقابل دشمنان و مستکبران جهان شکل ‏دهد که این موضوع بسیار مهمی است که باید همگان بدان تاکید کنیم‎.

وی از ایجاد ۳۰ رشته ادیانی برای آشنایی بیش از پیش طلبه‌ها با ادیان توحیدی در طول سال‌های گذشته در حوزه‌های علمیه خبر ‏داد.‎

‎توماس میرم اسقف اعظم خلیفه گری آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه نیز در این دیدار بر افزایش ارتباطات علمی و فرهنگی بین ‏مسیحیت و اسلام تاکید کرد‎.

در این دیدار پیام آیت ا.. اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور به مناسبت ولادت حضرت عیسی مسیح ع به توماس میرم اسقف ‏اعظم خلیفه گری آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه تقدیم شد‎.

دیدار معاون حوزه‌های علمیه کشور با اسقف اعظم ارومیه

منبع yjc
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.