خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتقاد به منجی بشریت نقطه مشترک ادیان است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اعتقاد به منجی نجات بخش بشریت نقطه مشترک ادیان است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام مصطفی رستمی در جشن میلاد حضرت مسیح علیه السلام و بزرگداشت شب یلدا ویژه دانشجویان بین المللی شهر تهران اظهار داشت: نزدیک بودن مسیحیان و مسلمانان در قرآن وجود دارد.

وی افزود: در صدر اسلام وقتی اعراب مشرک پیامبر و یاران را تحت فشار قرار دادند، مسلمانان به رهبری جعفر ابن ابی طالب پسرعمومی پیامبر به حبشه و به پادشاه نجاشی یک کشور مسیحی پناه بردند.

رییس  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: مشرکان مکه درخواست بازگشت مسلمانان را دادند اما نجاشی از جعفرابن ابی طالب هدف را سوال می کند و جعفر ابن ابی طالب سوره مریم را می خواند که نجاشی تحت تاثیر قرار می گیرد و به مسلمانان پناهندگی می دهد.

حجت الاسلام رستمی گفت: اشتراک تمام ادیان الهی این است که بشر در کنار همه بلاها امید به ظهور منجی دارد، همه با تفاوت‌هایی معتقدیم که حضرت مسیح باز می گردند، یهودی‌ها می گویند مسیح هنوز نیامده، مسیحی معتقد است که فرزند مریمی که به صلیب کشیده شد، باز می‌گردد و مسلمانان می‌گویند عیسی ابن مریم که به آسمان رفت، دوباره بازمی گردد.

وی یادآورشد: ما مسلمانان همچنان علاوه اعتقاد به ظهور حضرت مسیح، منتظر بازگشت مهدی موعود هستیم، معتقدیم که حضرت مهدی و مسیح می آیند و بشریت از ظلم بشر و استکبار جهان نجات پیدا می کند.

حجت الاسلام رستمی همچنین درباره برگزاری مراسم شب یلدا در کشور خاطرنشان کرد: مردم در گذشته سخت زمستان بدون برق و گاز در طولانی ترین شب سال دور هم جمع می شوند و در پناه بزرگتر به هم محبت می کنند.

وی یادآورشد: مردم پس از این گردهمایی به سمت بهار، نور، گرما و روشنایی حرکت می کنند، بدان معنی است که در سخت‌ترین روزهای زمستان در کنار هم هستیم.

رییس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه کرونا مسائل زیادی به ما اثبات کرد، گفت: بشر در گذشته بلا و سختی زیادی را از خود عبور داده است، در همین ایران صد سال پیش انگلیسی‌ها در ایران قحطی ایجاد کردند که بین هشت تا سیزده میلیون ایرانی در محاصره آنها کشته شدند، همچنین جهان طاعون و قطحی‌های بسیاری را از سر گذرانده است.

حجت الاسلام رستمی یادآورشد: روی تلخ و سخت کرونا، مرگ رنج و بیماری و گرفتاری مردم بود اما روی روشن این بیماری فضای همکاری، تعاون، یاری رساندن مردم به یکدیگر بود.

وی با تاکید بر تبعیض و طبقه بندی انسان‌ها در دوران کرونا خاطرنشان کرد: یکی از تلخی‌های کرونا این بود که واکسیناسیون به دلیل عادلانه اتفاق نیفتاد و برخی از کشورها سه برابر جمعیت خود واکسن احتکار کردند.

رییس  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: پیشرفته ترین کشورها هم در مقابل کرونا گرفتار شدند، بنابراین با بشر به عجز و ناتوانی خود پی برد و فهمید که باید مجدد باید خود را پیدا کند.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: محدودیت، رنج و مرگ وجود دارد و پس از تمام اوج‌ها فرودهایی را خواهد داشت.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.