خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام تبریک مشاور رئیس جمهور به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)

ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و‌ مذهبی، در پیامی میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را تبریک گفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، متن پیام تبریک ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و‌ مذهبی، به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، به اسقفان و کشیشان مسیحی، شورای خلیفه گری، انجمن های مسیحی و ایرانیان عزیز ارامنه، آشوریان و کلدانیان به این شرح است؛

به نام خداوند بخشنده و مهربان

اذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَهُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّـهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَهٍ مِّنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ (قرآن کریم، آل عمران: ۴۵)

فرا رسیدن میلاد فرخنده و مبارک حضرت عیسی مسیح (ع)، پیام‌آور محبت، انسانیت و مهرورزی، همچنین آغاز سال نو میلادی (۲۰۲۲) را به تمام ایرانیان پیرو ادیان توحیدی و مسیحیان عزیز آشوری، کلدانی و ارامنه، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.
تمام ادیان آسمانی از اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشت و صابئین مندایی آمده‌اند تا بشر را از جهل، خشونت، تعصب، تبعیض، ظلم و بی‌عدالتی به سوی عقلانیت، مدارا، آرامش و عدالت اجتماعی دعوت نمایند. حضرت عیسی مسیح (ع) نیز همچون تمام پیام‌آوران بزرگ الهی، منادی مهرورزی، صلح و انسانیت برای جهانیان بود.
جهان امروز نیازمند تفاهم، همگرایی، همدلی، همبستگی و پیوند دوستی میان پیروان تمام ادیان توحیدی است. تعالیم و آموزه‌های تمام انبیاء الهی مهرورزی، خرد‌ورزی، رواداری، عدالتخواهی، آزاداندیشی و پذیرش دیگری است. راهبرد جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدا بر مبنای عدالت اجتماعی، کرامت انسانی، برادری و رعایت حقوق انسانی و عمومی همه انسانها، استوار بود که مبتنی بر داده های وحیانی و باورهای اصیل فرهنگ ایرانی است.
امروز وظیفه همه عالمان و فرهیختگان ادیان در سراسر جهان است که از گسترش خشونت، جهل و تعصبات ناروا در میان پیروان دین خود، جلوگیری کنند و بر عمل به آموزه‌های دینی و اخلاقی تاکید نمایند.
میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، می‌تواند صلح، آرامش و عدالت اجتماعی را برای جهانیان به ارمغان آورد.
ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال برای تمام ایرانیان عزیز مسیحی از ارامنه تا آشوریان و کلدانیان، سلامتی توأم با بهروزی را مسألت دارم.

*عبدالسلام کریمی*

منبع پایگاه اطلاع رسانی دولت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.