خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

زادروز مسیح می‌تواند مایه تجمیع همه ظرفیت‌های ادیان برای کاستن از آلام بشری باشد

پیام تبریک رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع)/

زادروز مسیح(ع)، فرصت مبارک و معناداری است که می تواند پیونددهنده ی پیروان ادیان توحیدی در تثبیت جایگاه دین و اخلاق باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در پیامی سال‌روز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) را به همه‌ پیروان ادیان توحیدی تبریک گفت. متن پیام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَهُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَهٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِینَ

میلاد پیام آور رحمت و نوید بخش صلح و معنویت حضرت عیسی مسیح(ع) را به پیروان ادیان توحیدی و همه شیفتگان عدالت و فضیلت تهنیت عرض می کنم.
پیوند سال نو در بسیاری از کشورهای جهان با این ولادت با میمنت، نشان دهنده حیات دین و دینداری در دنیای جدید است. دنیای امروز همچنان گرفتار مشکلات پیچیده و بحران یا ابربحران هایی است که بدون حضور دین و نهادهای دینی، نمی توان برای آنها فرجامی روشن در نظر گرفت.
زادروز مسیح(ع)، فرصت مبارک و معناداری است که هم می تواند پیونددهنده ی پیروان ادیان توحیدی در تثبیت جایگاه دین و اخلاق باشد، هم می تواند مایه تجمیع همه ظرفیت های ادیان برای کاستن از آلام بشری باشد.
ما، مسلمانان به حکم مجاورت جغرافیایی و تاریخی با مسیحیان و با تأسی به پیامبر اسلام(ص) که حضرت عیسی(ع) را برادر خود می نامید، این زادروز بزرگ را موسم شادی و بهجت خود می دانیم.
دانشگاه ادیان و مذاهب به نوبه خود و با تکیه بر ظرفیت بالای علمی و بین المللی اش، آماده ایفای نقشی درخور در راستای تعامل ادیان و چاره جویی برای مهارکردن منازعات و انواع بی عدالتی ها در جهان است.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.