خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عامل تشرف دختر لهستانی به اسلام

به گزارش ادیان نیوز، جوانا سوفیا مزوراک، دختر جوان لهستانی طی سفری توریستی به کشور الجزایر، در مسجد ابن بادیس در شهر اقبو در استان بجایه به دین مبین اسلام مشرف شد.
این دختر جوان ۲۹ ساله که از اسلام و آموزه های آن چیزی نمی‌دانست، با وجود آنکه از طریق یکی از وسایل نوین ارتباطی با یک پسر جوان الجزایری آشنا شده و از وی در مورد این دین مبین و چگونگی زندگی مردم در کشورهای اسلامی پرسیده بود، اما حس کنجکاوی‌اش در نهایت باعث شد که برای پاسخ به پرسش‌هایش راهی الجزایر شود. در همین راستا، جوانا سوفیا مزوراک در مورد سفرش به الجزایر می‌گوید که هنگام حضور در این کشور دریافته که زنان ستون اصلی جامعه هستند و به این نتیجه رسیده که بسیاری از باورهایش در مورد دین مبین اسلام اشتباه بوده و ناشی از تحریف و دروغ پردازی عمدی رسانه های غربی بوده است.
به گفته این دختر جوان لهستانی، وی تنها پس از چند روز اقامت در استان بجایه در شمال الجزایر، تصمیم می‌گیرد به دین مبین اسلام مشرف شود و به همین منظور عازم مسجد ابن بادیس شهر اقبو می‌شود، هنگام ورود به مسجد نیز احساس طمأنینه و آرامشی به وی دست می‌دهد که همانند آن را پیش‌تر تجربه نکرده، جایی که پیش از گفتن شهادتین پیش امام مسجد، گریه می‌کند. جوانا سوفیا مزوراک در مورد قرائت قرآن کریم نیز می‌گوید: «توانستم یک جلد از قرآن کریم ترجمه شده به زبان انگلیسی را به دست آورم و پس از آن در مورد برخی مسائل از قبیل چند همسری در اسلام با امام مسجد ابن بادیس به بحث و گفت و گو  پرداختم که در نهایت توانستم توضیحات زیادی به دست آوردم و این توضیحات شک و تردیدم را از بین برد».
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.