خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

میلاد مسیح(ع) جلوه‌ای از یکپارچگی میان مسیحیان و مسلمانان

کشورهای مختلف جهان میلاد پیامبر صلح و مهربانی حضرت مسیح(ع) را در فضایی زیبا و دوستانه جشن می گیرند و مسلمانان با احترام به حضرت مسیح(ع) در این جشن مشارکت دارند تا بهترین جلوه یکپارچگی دینی و مذهبی را رقم بزنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بافرارسیدن میلاد پیامبر صلح و مهربانی حضرت مسیح(ع)، کشورهای مختلف جهان به برپایی جشن ها و مراسم های متفاوت برای این میلاد سعید اقدام می کنند.

اکنون در کشورهای مختلف اروپا مانند فرانسه، بلژیک، آلمان و اتریش همه شهرها برای این عید تزیین شده است و خیابان ها مملو از تزیینات، جشن ها، نوشیدنی های ویژه کریسمس، شیرینی ها فراوان و غذاهای ویژه میلاد حضرت مسیح(ع) است.

خیابان های پاریس و شهرهای دیگر اروپا درشب میلاد حضرت مسیح یادآور خیابان های کشورهای عربی اسلامی است که در ماه مبارک رمضان جشن می گیرند. همه مردم از متدین و غیرمتدین گردهم جمع می شوند، هم روزه داران هم غیر روزه داران دور یک سفره می نشیند و افطار می کنند. این فضای زیبا نشانه اتحاد دوستان و آشنایان و خانواده هاست. دور هم جمع می شوند، صحبت می کنند، می خندند و خاطرات، آرزوها و مشکلات شان رابیان می کنند.

عجیب این است که همه این مراسم ها با وجود تنوع ادیان به طور کامل در کشورها برگزار می شود و همه مردم مشتاقانه در انتظار آیین ها و مراسم هایی هستند که آنها را شاد و خوشحال می کند و با عشق و شادی گردهم جمع می شود.

مسئله جالب توجه در برپایی مراسم های دینی، شباهت آنهاست. شاید یکی از بهترین جلوه های این پدیده یکپارچگی دینی انسانی و تعدد آن در اشکال و مذاهب است. این تلاش بی وقفه برای شادی با برپایی اعیاد، جشن ها و تجمع های دوستی و انس مهیا می شود.

با وجود کشورهای مختلف در جهان، ما آیین های مشابهی را می بینیم و در آنها کسانی هستند که نسبت به دین بی تفاوت هستند خواه مسیحی یا یهودی یا مسلمان. اما این مسئله دیده شده است که آنها مشتاق در برپایی جشن های زیباهستند و به یکدیگر فرارسیدن اعیاد را تبریک می گویند و در برپایی جشن ها و تزیین خیابان ها مشارکت می کنند.

برهمین اساس می توان گفت که در میلاد حضرت مسیح(ع) مسیحیان و مسلمانان و پیروان سایر ادیان در همه کشورها مشارکت می کنند و این مسئله نشانه وحدت مردم جهان است. این اعیاد و مراسم های زیبا یک پدیده مذهبی است که ما باید آنها را نشر و گسترش دهیم و به برپایی آنها تشویق کنیم، زیرا با این اعیاد و جشن ها فضای صلح و محبت بین انسان ها جاری می شود.

ما می بینیم که متعصبان و تندروها از همه مذاهب، این جشن ها را لعن می کنند و می خواهند این اعیاد را به فساد بکشند و حتی برخی فتواهای انزجارطلبانه صادر می کنند که این مسئله تنها باعث گسترش نفرت و خشونت علیه یکدیگر است. آنها بدون توجه به این مسئله جوهره همه ادیان مشابه و واحد است، می خواند کینه و نفرت نسبت به دیگران را گسترش دهند.

دین مسیحیت به مانند اسلام تکمیل کننده ادیان پیش از خود بوده است و با ظهور اسلام دین کامل شده است. و پیروان همه ادیان باید به همه پیامبران (ع) احترام بگذارند. به همین دلیل، میلاد حضرت مسیح(ع) برای همه مردم جهان به ویژه مسلمانان مورد احترام است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.