خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف اعظم آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه: ایران، ماوای امن برای تمام اقوام است

اسقف اعظم آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه گفت: ایران از دیرباز ماوایی امن برای تمام اقوام و باورها بوده و امروز نیز اقوام مختلف با کمال محبت در کنار هم زندگی می کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، توماس میرم شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی در ارومیه افزود: به جهان گواهی می دهم که ما در صلح و آشتی بوده و زندگی مسالمت آمیزی در ایران به ویژه شهر ارومیه داریم.

وی به امنیت موجود در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در شرایطی که کشورهای منطقه به خاطر نبود امنیت، آرامشی ندارند در کشورمان در سایه تدابیر خردمندانه مسوولان در کمال آرامش و امنیت زندگی می کنیم و برخود می بالیم و خدا را هزاران مرتبه شاکر هستیم.

اسقف اعظم آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه عید میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را عید امید به آینده دانست و اضافه کرد: این عید، عید برادری و انسان دوستی است.

حضور اقوام مختلف در مناسبت های مذهبی زیباترین نماد جمهوری اسلامی است.

اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان هم‌ در این مراسم اظهارداشت: حضور اقوام و ادیان آسمانی در مراسم مذهبی یکی از زیباترین نمادهای جمهوری اسلامی بوده و گرامیداشت یاد شهدا نیز از دیگر نمادهای زیبای این نظام به شمار می رود.
گریگور چیفچیان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با حضور در متزل شهدای مسیحی این پیام را دادند که تفاوتی بین ادیان الهی وجود ندارد.

وی به حضور امامان جمعه در منزل شهدای مسیحی اشاره کرد و گفت: این حضور نشان می دهد که تفاوتی بین ادیان وجود ندارد.

وی افزود: یک و نیم سال است که ‌کرونا مشکلاتی را در جهان به وجود آورده و همگی یک صدا دعا می کنیم این بیماری از جهان رخت بر بندد.

تاریخ سردار سلیمانی را فراموش نخواهد کرد.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم در این آیین بیان کرد: تاریخ جهان، سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد.

داریاووش عزیزیان اضافه کرد: در این شرایط کسانی بودند که جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به مبارزه پرداختند که سردار سلیمانی پیشرو آنها بود.

وی ادامه داد: نه ما و نه‌تاریخ، سردار سلیمانی را فراموش نخواهد کرد زیرا او داعش را از بین برد و صلح و آرامش را به وجود آورد.

وی بیان کرد: سردار در دل های ما جای دارد چون برای بشریت زحمت کشید.

تمام‌ ادیان الهی مورد احترام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی‌ گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حقیقت ادیان الهی به ویژه مسیحیت و اسلام با هم فرقی ندارند.

علیرضا نوروزی افزود: قرآن کریم با سوره ها و آیات خود عزت و عظمت حضرت مسیح (ع) را در جهان نشر داده و به مودت ادیان الهی بشارت می دهد؛ بر همین اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه پیام مودت انقلاب، جایگاه ادیان الهی را درقانون، ارج نهاده و حفظ حریم و حرمت آنها را فرض دانسته که ما در آذربایجان غربی این مودت را بیشتر احساس می کنیم.

به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) با حضور مدیران و مسوولان استانی و شهروندان مسیحی در ارومیه برگزار شد.

براساس این گزارش همچنین در این مراسم از تابلوی نور دوستی و سلامت اثر مهدی خاقان در خصوص حضرت عیسی مسیح (ع) رونمایی شد.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.