خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شرکت نمایندگان جامعه کلیمیان در همایش ویژه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ‎

همایش ویژه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سردار سلیمانی؛ مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان» روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شخصیت‌های داخلی و خارجی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، از طرف جامعه کلیمیان نیز جناب حاخام دکتر یونس حمامی‌ لاله‌زار (رهبر دینی‌کلیمیان ایران)، دکتر همایون سامه‌یح (نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و رییس انجمن کلیمیان تهران)، مهندس هرصل گل‌شیرازیان (نایب رییس اول انجمن)، موسی ثانی (خزانه‌دار انجمن) و امید شایان‌مهر (عضو کمیته‌های انجمن و فعال اجتماعی) حضور داشتند.

جناب حاخام دکتر حمامی لاله زار در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند و قرائت توراتنو هقدوشا (تورات مقدس) نیز با آوای امید شایان‌مهر در این مراسم پخش شد‌.

رهبر دینی کلیمیان ایران در سخنان خویش گفتند: سردار سلیمانی فراتر از ملیت و دین در راه دفاع از ملت‌ها گام برداشت و در دوران داعش همراه هم‌رزمانش فارغ از هر باور دینی به دفاع از مظلوم پرداخت؛ مسئله‌ای که مورد تأکید ادیان توحیدی و بیانگر این است که دیگران را مانند خود دوست داشته باشیم.

ایشان افزودند: شیوه رفتار سردار نشان داد که دین و اعتقادات دینی اگر درست باشد نه تنها باعث جنگ و اختلاف نمی‌شود؛ بلکه همدلی و همفکری ملت‌ها را در پی دارد.

روابط عمومی انجمن کلیمیان ضمن گرامیداشت و عرض تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، پیروزی هر چه عاجل حق علیه باطل و صلحی فراگیر در همه جهان را از قادر مطلق مسئلت می‌نماید.

منبع کانال روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.