خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شناسایی ۳۵ مؤسسه حامی اسلام‌هراسی در آمریکا

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان آمریکا، قصد دارد آخرین گزارش اسلام‌هراسی خود را منتشر کند که در آن ۳۵ مؤسسه و بنیاد بزرگ حامی اسلام‌هراسی شناسایی شده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این گزارش با عنوان «اسلام هراسی در جریان اصلی»، ۳۵ مؤسسه و بنیاد خیریه بزرگ را شناسایی کرده که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، تقریباً ۱۰۶ میلیون دلار به ۲۶ گروه ضد مسلمان اختصاص داد‌ه‌اند.

گزارش جدید CAIR نشان می‌دهد که بودجه جریان اصلی سازمان‌های اسلام‌هراسی در سال‌های اخیر کاهش یافته، اما چنین سازمان‌هایی همچنان مبالغ هنگفتی را از طریق بنیادهای خانوادگی خصوصی و کمک‌های اهداکنندگان اصلی دریافت می‌کنند که در نهایت برای گسترش تعصب علیه مسلمانان استفاده می‌شود.

این گزارش همچنین چشم‌انداز اسلام‌هراسی را بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ با جزئیات بیش از دوازده حادثه ضد مسجد و فعالیت‌های ضد مسلمانان در مدارس، سیاست آمریکا و رسانه‌های اجتماعی ترسیم می‌کند. این گزارش قرار است روز سه‌شنبه منتشر شود.

حذیفه شهباز، هماهنگ‌کننده تحقیقات و حمایت ملی CAIR در بیانیه‌ای گفت: بر کسی پوشیده نیست که شبکه اسلام هراسی همچنان فعال است و از بودجه خوبی برخوردار است. علی‌رغم کاهش جزئی در بنیادهایی که پول را به گروه‌های ضد مسلمان می‌رسانند، میلیون‌ها دلار هنوز به سازمان‌هایی سرازیر می‌شود که اطلاعات نادرست را منتشر می‌کنند و کلیشه‌های خطرناک درباره مسلمانان و اسلام را تداوم می‌دهند.

وی افزود: امروز، بیش از هر زمان دیگری، جامعه بشردوستان باید سیاست‌های روشنی برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری به سمت گروه‌های نفرت‌انگیز و اجرای طرح‌های آموزشی برای کارکنان و اعضای هیئت‌مدیره با هدف کمک به آنها در درک میزان تعصب ضد مسلمانان اتخاذ کند.

در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، دفتر CAIR در واشنگتن دی سی بیش از ۶۰۰۰ شکایت شامل تبعیض، آزار و اذیت، قلدری، تجاوزات فیزیکی و سایر حوادث در سراسر کشور دریافت کرد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.