خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعای مشترک مسلمانان و مسیحیان کامرون برای صلح

صدها مسلمان و مسیحی در یائونده، پایتخت کامرون پیش از بازی‌های جام ملت‌های آفریقا برای صلح دعا کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در این مراسم دعا بیش از ۶۰ تن روحانی از مسلمانان و مسیحیان نیز حضور داشتند که از جمله آنها می‌توان به ژان امبارگا، اسقف اعظم شهر یائونده و سلیمان بوبا از رهبران مسلمانان این شهر اشاره کرد.

بوبا در دعای خود که به زبان عربی خوانده شد از خدا خواست که از بازیکنان فوتبال، هواداران و مسئولان مسابقه که برای جام ملت‌های فوتبال آفریقا که  به کامرون می‌آیند، محافظت کند. این بازی‌ها از یکشنبه (۹ ژانویه) آغاز می‌شود.

کامرون از یکشنبه میزبان مسابقات قهرمانی فوتبال آفریقا است و این مسابقات در بخش‌های مختلف این کشور از جمله در مناطق غربی برگزار می‌شود. جایی که جدایی‌طلبان انگلیسی زبان قول داده‌اند بازی‌ها را مختل کنند. پلیس می‌گوید که شورشیان روز پنجشنبه بمبی را در یکی از شهرهایی که مسابقات در آن برگزار می‌شود منفجر کردند، اما به کسی آسیب نرسید.

امبارگا می‌گوید که می‌داند کامرونی‌ها فوتبال را بسیار دوست دارند و جام ملت‌های فوتبال آفریقا باید آغازی جدید برای یک کامرون صلح‌آمیز، قوی و متحد باشد. مسلمانان و مسیحیان مشترکاً برای ایمنی بازیکنان، مسئولان مسابقات و هواداران فوتبال که برای این مسابقات در کامرون حضور خواهند داشت، دعا کرده‌اند.

انجمن گفت‌وگوی بین ادیان کامرون گفت که حداقل ۴۰۰ غیرنظامی، ۲۰ وزیر و کارگزاران ارشد دولتی در این مراسم دعای مشترک شرکت کردند.

کامرون از یکشنبه تا ۶ فوریه (۱۷ بهمن ماه) میزبان مسابقات قهرمانی فوتبال آفریقا است.

دعای مشترک مسلمانان و مسیحیان

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.