خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«جعجع» کارزار انتخاباتی خود را با حمله به «حزب الله» و «جریان ملی آزاد» کلید زد

«سمیر جعجع» رئیس حزب مسیحی نیروهای لبنانی (القوات اللبنانیه) که به نزدیکی به عربستان سعودی معروف است، کارزار انتخاباتی خود را با حمله به حزب الله و حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» آغاز کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جعجع دیروز (شنبه) در دیدار با مسئولان کمیته‌های شورای مرکزی حزب «نیروهای لبنانی» خواستار بسیج عمومی تمام بخش های این حزب از جمله هماهنگ کننده‌ها، ذینفعان، دفاتر و ادارات برای تشویق مردم به انتخابات شد و افزود: این تنها وسیله‌ای است که راه نجات کشور از آن می‌گذرد.

جعجع که در دوران جنگ داخلی در لبنان (بین سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰) به همسویی با رژیم صهیونیستی معروف بود و به اتهام قتل سال ها در زندان به سر می برد، در ادامه سخنان خود ادعا کرد که «حزب الله» و «جریان آزاد ملی» لبنان و کسانی که با آن‌ها بودند مردم لبنان را به یک واقعیت وحشتناک رساندند.

وی افزود: این کارزار (انتخابات) با آن‌ها برای رهایی از این واقعیت است و نبردی است که لبنان را از تلاش برای تغییر هویت و تاریخش نجات می‌دهد.

رئیس حزب نیروهای لبنانی که حزبش یک بار به دلیل ایجاد فتنه در لبنان طعم انحلال را چشیده است، معتقد است که این (انتخابات)، فرصت موفقیت بسیار بزرگی است زیرا افکار عمومی خطر وجود مقاماتی که فقط به فکر منافع خود هستند و کشور را به فروپاشی کشانده اند، را لمس کرده است.

جعجع بیان کرد: چاره‌ای نیست به اینکه اکثریت جدید به سمت نجات لبنان حرکت کنند و این تنها به «نیروهای لبنانی» محدود نیست بلکه همه کسانی هستند که با این هدف و این خط مواجه هستند را شامل می‌شود.

وی که خود و حزبش به ایجاد فتنه و درگیری مسلحانه با مردم معترض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت متهم است، از مردم لبنان خواست که در این نبرد (انتخابات) مسئولیت‌پذیر باشند زیرا اگر تعلل کنند این کشور در جهنمی کنونی باقی خواهد ماند و حداقل تا چهار سال آینده به طبقات بیشتری زیر زمین فرو خواهد رفت.

جعجع احتمال ایجاد اخلال در انتخابات پارلمانی لبنان را سخت دانست و افزود: ما با هرگونه تلاشی از این دست مقابله خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تدابیر عملی برای فرآیندهای انتخابات تکمیل شده و کارها در ریل صحیحی قرار گرفته است به ویژه اینکه نگاه همه دنیا به این انتخابات دوخته شده است.

رئیس حزب نیروهای لبنانی افزود: عملیات نجات [ لبنان ] سخت اما شدنی است و [ این حزب ] ما با تمام قدرت آن را انجام خواهد داد.

از جعجع به عنوان اصلی ترین متحد عربستان سعودی در لبنان یاد می شود.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است ۲۵ اردیبهشت سال آینده (۱۵ ماه مه ۲۰۲۲) برگزار شود.

لبنان نظام پارلمانی دارد و نخست وزیر توسط پارلمان و با رای اکثریت، مامور به تشکیل کابینه می شود.

انتخابات پارلمانی در لبنان هر ۴ سال یکبار برگزار می شود. ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان به طور مساوی بین مسلمانان و مسیحیان تقسیم می شود.

انتخابات پیش رو نخستین انتخابات پارلمانی لبنان پس از بحران اقتصادی بی سابقه در این کشور است.

یکی از ماموریت های پارلمان بعدی لبنان، انتخاب رئیس جمهوری بعدی این کشور است.

دوره شش ساله میشل عون، ۳۱ اکتبر سال آینده (۹ آبان ۱۴۰۱) به پایان می رسد.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.