خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف «عطا الله حنا» تخریب مساجد را در فلسطین محکوم کرد

اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس تهدید صهیونیست‌ ها به تخریب مسجدی در العیساویه و مسجد گنبد طلایی در بیت صفافا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، « اسقف عطا الله حنا» اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس گفت: هدف قرار دادن مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی را غیر قابل پذیرش دانست و گفت: ما تهدید صهیونیست‌ ها به تخریب مسجدی در العیساویه و مسجد گنبد طلایی در بیت صفافا را به شدت محکوم می ‌کنیم.

وی افزود: ما به عنوان مسیحیان فلسطینی نمی توانیم ظلم را در حق خود و هموطنانمان بپذیریم، ما مانند یک خانواده واحد هستیم که در کنار هم با سختی و آسانی زندگی می کنیم.

این اسقف ارتدوکس تاکید کرد: همانگونه که مساجد هدف قرار می‌ گیرند، اماکن عبادی مسیحیان نیز هدف قرار می ‌گیرد؛ صهیونیست‌ ها می‌ خواهند مسیحیان بار خود را بسته و سرزمین خود را ترک کنند.

وی گفت: ما همانگونه که تخریب اماکن عبادی مسیحیان را در این سرزمین خود نمی ‌پذیریم، طرح صهیونیست‌ ها برای تخریب مسجد العیساویه و مسجد گنبد طلایی در بیت صفافا را نیز نمی‌ پذیریم و این اقدام را تجاوز به حقوق خود به عنوان شهروندان فلسطین می ‌دانیم.

عطا الله حنا در ادامه گفت: ما مسیحیان و مسلمانان باید با یکدیگر همراه و همدل باشیم تا فرهنگ برادری، محبت، اتحاد و همگرایی، تعامل و همکاری را در بین خود گسترش دهیم و از هر طرح مشکوکی که به اختلافات و کینه ‌توزی‌ها در جامعه دامن می زند، پرهیز کنیم.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.