خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هاآرتص: اسرائیل به فکر خروج یهودیان از اوکراین است

در پی افزایش نگرانی‌ها از تهاجم احتمالی ارتش روسیه به خاک اوکراین، روزنامه هاآرتص نوشت اسراییل به دنبال خروج یهودیان از اوکراین است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در میانه افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز گذشته در خبری نوشت که اسرائیل در حال کار بر روی طرحی است تا در صورت وقوع جنگ ۷۰ هزار یهودی ساکن مناطق شرق اوکراین را به اسرائیل منتقل کند.

.تحلیلگران تخمین می زنند که حدود ۴۰۰ هزار یهودی در اوکراین زندگی می کنند که از این تعداد نزدیک به ۷۵ هزار نفر از آنها در شرق اوکراین زندگی می کنند. شرق اوکراین در خطر قریب‌الوقوع حمله روسیه است

اسرائیل از زمان جنگ ۲۰۱۴ میان روسیه و اوکراین سعی کرده است تا نقشی بی طرف ایفا کند. حضور گسترده نظامی روسیه در سوریه، نگرانی‌ها از روند مذاکرات هسته‌ای با ایران و وجود جمعیت بزرگی از یهودیان که در هر دو کشور اوکراین و روسیه زندگی می‌کنند و همزمان پیوندهای عمیق اسرائیل با آمریکا باعث شده است تا اسرائیل سعی در اتخاذ مواضعی بی‌طرفانه در این بحران داشته باشد.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.