خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماموستا کریمی: مسئولان رضایت مردم را در اولویت کار خود قرار دهند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: مسئولان باید همه تلاش خود را با هدف رضایت مردم انجام دهند و اگر در این راه موفق شوند، خدا هم از آنان راضی خواهد بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا عبدالسلام کریمی در جریان کارگاه آموزشی تعامل میان پیروان مذاهب اسلامی که در محل مرکز بین‌المللی قشم برگزار شد، اظهار داشت: همه باید بدانیم راه رسیدن به خداوند از میان مردم می‌گذرد و اگر مردم از مسئولان راضی نباشند، خداوند هم از مسئولان راضی نخواهد بود.

وی ادامه داد: مردم ایران با اقدامات شهادت‌طلبانه و ایثارگری‌ها و فداکاری‌های‌شان ثابت کردند در مسیر الهی حرکت می‌کنند و چنین مردمانی ولی‌نعمتان همه مسئولان هستند.

مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، انسان‌ها را گُل‌های گلستان خداوندی خواند و گفت: گلستان زمانی قشنگ است که گل‌های رنگارنگ داشته باشد.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با ستایش از تعلق خاطر همه اقوام کشورمان به ایران و اسلام تصریح کرد: این اقوام که در جبهه‌ها، سازندگی‌ها، انتخابات و همه امور کشور حضور داشته و دارند، باید احساس کنند در همه امور این کشور سهیم و شریک هستند.

استاندار گلستان: اقوام و مذاهب مختلف در خلق حماسه ۹ دی مشارکت داشتند ۸ سال دفاع مقدس مستندی از همدلی ادیان و اقوام برای دفاع از ملت ایران بود امام جمعه زنجان: دشمن از اتحاد بین اقوام مختلف ملت ایران هراس دارد

وی در تشریح دیدگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقوام گفت: از نظر نظام جمهوری اسلامی ایران، اقوام فرصت هستند نه تهدید و زبان‌های غیرفارسی سرمایه کشورند و باید تقویت شوند.

به گفته مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، اگر از این سرمایه‌ها درست استفاده نشود، دشمن از آنان استفاده کرده و این فرصت را به تهدید تبدیل می‌کند.

ماموستا کریمی اختلافات مذهبی در اسلام را ناشی از استنباط‌های مختلف از منبع واحد یعنی اسلام دانست و با تشبیه پنج مذهب در اسلام به پنج انگشت دست انسان گفت: همانطور که همکاری پنج انگشت باعث حرکت درست دست انسان می‌شود همکاری این پنج مذهب نیز به بقا، دوام و غنای اسلام می‌انجامد.

منبع تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.