خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرار مالیاتی و اقتصاد زیرزمینی را محکوم کرد

پاپ فرانسیس صداقت کسانی را که مالیات خود را پرداخت می کنند ستایش کرد و فرار مالیاتی و اقتصاد زیرزمینی یا خارج از حساب و کتاب را محکوم کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس روز دوشنبه در دیدار با حسابرسان مالیاتی از آنها با عنوان کسانی یاد کرد که همه دوست دارند از آنها متنفر باشند.

پاپ در عین حال حسابرسان مالیاتی را تشویق کرد و به آنها گفت که اگرچه هرگز در مسابقات محبوبیت پیروز نخواهند شد، اما برای رسیدن به یک جامعه عادلانه جزء عناصر حیاتی و مهم به شمار می‌روند.

رهبر کاتولیک‌های جهان به هیئتی از آژانس درآمد ایتالیا گفت: به نظر می‌رسد از کار شما ناسپاسی می‌شود چرا که مالیات اغلب به‌عنوان «قرار دادن دست در جیب دیگران» تلقی می‌شود.

با این حال پاپ تاکید کرد همه باید سهم عادلانه خود را از مالیات بپردازند، به ویژه ثروتمندان؛ تا ضعیف ترین اعضای جامعه توسط قدرتمندترین افراد خرد نشوند؛ در واقعیت، مالیات نشانه قانون و عدالت است.

او صداقت کسانی را که مالیات خود را پرداخت می کنند ستایش کرد و فرار مالیاتی و اقتصاد زیرزمینی یا خارج از حساب و کتاب را محکوم کرد.

گفتنی است تخمین زده می‌شود ۲۰۰ میلیارد یورو در اقتصاد ایتالیا فرار مالیاتی وجود دارد.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.