خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمپینی برای پایان دادن به گاوبازی در کشورهای کاتولیک

طبق اعلام سازمان حمایت از حقوق حیوانات، کمپینی برای پایان دادن به گاوبازی در کشورهای کاتولیک تشکیل خواهد شد. چرا که مصداق بارز حیوان آزاری و خلاف کرامت انسانی است.

سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)- سازمان حمایت از حقوق حیوانات اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۲ کمپین جدیدی در راستای پایان دادن به گاوبازی راه اندازی خواهد کرد.

کریس فگان می‌نویسد: «این کمپین در راستای مقابله با جوامعی است که ما آنها را شریک این نمایش وحشتناک می‌دانیم. از همه گروه‌ها و افراد علاقمند دعوت می‌کنیم که به ما بپیوندند. ما باید در مورد بربریت گاوبازی اطلاع رسانی کنیم و به این فعالیت منفور خاتمه دهیم.»

گاوبازی حقوق حیوانات کاتولیک
گاوبازی مصداق بارز نادیدن گرفتن حقوق حیوانات است

باربارا گاردنر در بیانیه آورده است: « پاپ سنت پنجم، در سال ۱۵۶۷ نمایشگاه‌هایی را که در آن گاو نر و جانوران وحشی طعمه می‌شدند ممنوع کرد. او معتقد بود که این نمایشگاه‌های خونین و بدنام، مخالف وظایف و خیرات مسیحی است و باید به کلی لغو شود. به علاوه، هر کسی که در حین شرکت در مشاهده صحنه‌هایی مانند حیوان آزاری، با مرگ روبرو شود، می بایست از دفن مسیحی محروم شود.»

کاتولیک و حمایت از حقوق حیوانات

بدیهی است که در آیین کاتولیک و آموزه های کتاب مقدس، سخنی از انسان‌مداری مستبدانه و بی‌توجهی به حقوق حیوانات نیاورده است. هر عمل ظالمانه نسبت به هر موجودی مخالف کرامت انسانی است. ما نباید تصور اینکه «آفرینش انسان به شکل خدا»، فرمانروایی او بر زمین و تسلط مطلق وی بر سایر آفریده ها را توجیه می‌کند، بپذیریم.

در پایان

اما سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است: چرا بسیاری از مسابقات و فعالیت‌های گاوبازی و سایر فعالیت‌های مرتبط به حیوان آزاری هنوز در بسیاری از کشورهای کاتولیک مانند اسپانیا، پرتغال و نیز در آمریکای جنوبی ادامه دارد؟

منبع indcatholicnews
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.