خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

احیای تشیع و الگوی بیداری اسلامی؛ بزرگترین دستاورد حرکت امام خمینی(ره)

حجت‌الاسلام عسکری بیان کرد:

نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه احیای تشیع و الگوی بیداری اسلامی بزرگترین دستاورد حرکت امام(ره) در راستای شناساندن مکتب تشیع به جهانیان است، تصریح کرد: پیوند دین با سیاست از راه عینیت بخشیدن به نظریه ولایت فقیه با ویژگی‌هایی همچون عدالتخواهی و استکبارستیزی که سیاست ابزاری و شیطانی اسلام منهای سیاست، دشمنان اسلام و مسلمانان را نقش بر آب کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسکری در سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی به بیان اهداف پیش رو پرداخت.

وی تاریخ گذشته ایران به‌ویژه در دوران صدساله قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون روشنگری‌ها و مجاهدت‌های چهره‌های نام آشنا و بزرگی دانست و گفت: کسانی که در نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه، نهضت جنگل و نهضت ملی شدن صنعت نفت نقش آفرینی داشته و مبارزاتشان بسترساز قیام فراگیر ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عسکری، با اشاره به مبارزات و شهادت مرحوم آیت‌الله شهید مدرس در مسیر عدالت‌خواهی، ایشان را سرمشق مبارزات برای روحانیت و متولیان دینی برشمرد و تصریح کرد: آیت‌الله شهید مدرس در واقع برخوردار از الگوی مبارزات حسینی با شعار «هیهات منا الذله» بود و در راستای همین مجاهدت دینی بود که جامعیت فکری امام(ره) با کمک کادر تربیت یافته و کارآمد ایشان، پس از چند دهه مبارزات مستمر طاقت فرسا و اثربخش، مردم و اقشار مختلف ایران را برانگیخته ساخت و باعث گردید انقلاب اسلامی ایران در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی برسد.

وی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مهمترین دست آورد انقلاب برشمرد و افزود: دست‌آورد مهم این انقلاب در درجه نخست استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که با نفی قاطع سلطه قدرت‌های استکباری بویژه آمریکا و رژیم سلطنتی شاه و استقرار جمهوری اسلامی با رای مستقیم مردم حاصل شد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه احیای تشیع و الگوی بیداری اسلامی بزرگترین دستاورد حرکت امام(ره) در راستای شناساندن مکتب تشیع به جهانیان است، تصریح کرد: پیوند دین با سیاست از راه عینیت بخشیدن به نظریه ولایت فقیه با ویژگی‌هایی همچون عدالتخواهی و استکبارستیزی که سیاست ابزاری و شیطانی اسلام منهای سیاست، دشمنان اسلام و مسلمانان را نقش بر آب کرد.

وی تحول معنوی و استقلال روحی مردم از راه اتکال به خدا و حریت واقعی و همچنین شکوفایی علمی از راه دستیابی به فن آوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، پرتاب ماهواره، اختراعات نوین در صنایع نظامی و موشک‌های دوربرد نقطه زن را از جمله دستاوردها عنوان و اظهار کرد: می‌توان از دستاورد‌های این انقلاب به اقتدار اسلامی آن هم در کشوری که حیات خلوت آمریکا و اسرائیل محسوب می‌شد و هزاران مستشار نظامی آمریکا در آن، نبض ارتش را به دست گرفته و شاه در عمل سرسپرده آنان بود، اشاره کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به سخنان امام(ره) که فرمود؛ من کرارا این مطلب را گفته‌ام که این نهضت، تحولاتی را آورده است، این تحولات روحی و انسانی است. در نظر من این اهمیتش بسیار بیشتر از پیروزی در مقابل شاه سابق و قدرت‌های بزرگ است، گفت: امروزه انقلاب اسلامی با رهبری امام(ره) و شاگرد نامدارش آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، چهل و سه سال است با دستاوردها و ویژگی‌های مختص به خودش در دنیا و منطقه نقش آفرینی داشته و دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به برکت این انقلاب در لوای فرهنگ برگرفته از قرآن و عترت، با رهبری کاریزماتیک دینی، دارا بودن سرمایه های اجتماعی و قدرت تولید علمی بالا، با تکیه بر پیشینه کهن تمدنی؛ ایران اسلامی، امکان تبدیل شدن به تمدن جدید و نوظهور را دارد.

حجت‌الاسلام عسکری، التزام به اصول قانون اساسی و عمل و نصب‌العین قرار گرفتن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب از سوی مردم و مسئولان را زمینه‌ساز تبدیل شدن ایران اسلامی به تمدن جدید و نوظهور بیان کرد و افزود: برای رسیدن به تمدن جدید، باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صادره از سوی مقام معظم رهبری چراغ راه آینده شود. این بیانیه با تحلیل گذشته انقلاب و تحلیل وضع موجود، به آینده نگریسته و چراغ راه است.

وی با بیان اینکه بیانیه مهم گام دوم انقلاب، التزام با نگاه نخبگانی و مدیریت جهادی را طلب می‌کند، ادامه داد: مخاطب اصلی، جریان مؤمن به انقلاب و جوان‌های کشورند که ضمن مطالبه‌گر بودنشان، به تبیین و تحلیل علاقه‌مندی دارند و پایه اصلی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی محسوب می‌شوند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، همچنین ضرورت بازنگری در گذشته – در عمل و اجرا – که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته را از شروط رسیدن به تمدن جدید دانست و تصریح کرد: در همین رابطه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیرشان با کار آفرینان کشور فرمودند، اگر مسئولان گذشته حوزه اقتصادی درست عمل می‌کردند وضعیت به‌ مراتب بهتر از این می‌شد که هست. امروزه پس از غفلت مسؤلان از سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی و در نتیجه فرصت سوزی‌های فراوان، لازم است اقدام‌های جهادی و انقلابی در بهبود اقتصاد و معیشت مردم در اولویت کار مجلس و دولت قرار گیرد و با پرهیز از حالت آزمون و خطا، به تخلفات ناشی از فعل و ترک فعل متصدیان کلان اقتصادی و نیز مفسدین اقتصادی رسیدگی شود تا شفافیت و برون رفت از شرایط فعلی که بسیار کاهنده است حاصل گردد.

وی در پایان ساماندهی نظام اجتماعی به منظور تامین عدالت اجتماعی و پیشگیری از گسست اجتماعی را ضرورتی انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: تبعیض در پرداخت‌ها از راه یکسان سازی حقوق کارمندان، اساتید و بازنشستگان، رفع گردد، اما همانطور که آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی در مصاحبه اخیرشان با صدا و سیما گفتند، کارکنان دولت همه اقشار جامعه نیستند و می‌بایست عدالت اجتماعی از راه کاهش شکاف طبقاتی و منطقی ساختن فاصله بین حداقل و حداکثر حقوق و درآمد در میان مردم برقرار شود. فلسفه و دلیل محکم تاسیس و پایداری حکومت، چیزی جز تامین رضایت مردم نیست. تنها دراین صورت است که به دیدگاه تمدنی مورد نظر می‌توان امیدوار بود.

منبع دانشگاه فرهنگیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.