خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست رهبران مذهبی از مارک زاکربرگ چیست؟!

کشیش ها، خاخام‌ها و دیگر رهبران مذهبی از مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا در نامه‌ای که توسط گروه حمایتی Fairplay و درباره استفاده کودکان از اینستاگرام ارسال شد، خواسته اند تا به طور دائم طرح این شرکت را برای نسخه اینستاگرام با هدف کاربران کم سن و سال متوقف کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، درخواست رهبران مذهبی از مارک زاکربرگ به این دلیل اهمیت یافته است که از سپتامبر گذشته، اینستاگرام برنامه‌های خود را برای معرفی نسخه‌ای از اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس برای کودکان متوقف کرد، زیرا مخالفت‌ها با این پروژه افزایش یافت.

در نامه مبلغان مذهبی آمده است: “پس از مدیتیشن و دعای زیاد، ما ادعا می‌کنیم که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی که مغز‌های نابالغ را هدف قرار می‌دهند، داده‌کاوی غیراخلاقی انجام می‌دهند و از انگیزه‌های سود الهام می‌گیرند. ”

اینستاگرام و شرکت مادرش متا پلتفرم (FB.O) که قبلاً فیس‌بوک بود، به شدت در مورد تأثیر بالقوه خدماتشان بر سلامت روان، تصویر بدن و ایمنی کاربران جوان مورد بررسی قرار گرفته‌اند، از جمله پس از افشای اسناد داخلی افشاگر فرانسیس هاوگن و رویکرد این شرکت نسبت به کاربران نوجوان.

مارک زاکربرگ رهبران مذهبی

در ماه دسامبر، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، از سوی یک هیئت سنا در مورد ایمنی آنلاین کودکان مورد انتقاد قرار گرفت. ائتلافی از دادستان‌های کل ایالت نیز تحقیقاتی را در مورد متا به دلیل تبلیغ اینستاگرام برای کودکان با وجود آسیب‌های احتمالی آغاز کرده است.

متا گفته است که اسناد فاش شده برای ترسیم تصویری نادرست از کار این شرکت استفاده شده است.  همچنین گفته است که ایده اینستاگرام برای کودکان این بود که مکانی امن‌تر و اختصاصی برای کاربران جوان‌تر برای تعامل با این سرویس فراهم کند.

اینستاگرام، مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، قوانینی را در مورد پیوستن کودکان زیر ۱۳ سال به این پلتفرم وضع کرده است، اما می‌داند که کاربران زیر این سن قرار دارند.

منبع انتخاب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.