خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آغاز آزمایش انسانی واکسن حلال در اندونزی

مقامات بهداشتی اندونزی آزمایش انسانی واکسن کرونا ساخت این کشور را که گواهی حلال دریافت کرده است، آغاز کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تحقیقات بر روی این واکسن کرونا که Merah Putih (سفید قرمز) _ رنگ‌های پرچم اندونزی _ نام دارد، توسط دانشگاه ایرلانگا (Airlangga) و Biotis Pharmaceutical Indonesia انجام شده و به گفته محمد نصیح، رئیس دانشگاه ایرلانگا این واکسن از سوی شورای علمای اندونزی که بالاترین نهاد دینی کشور است، گواهی حلال دریافت کرده است.

نصیح به خبرنگاران گفت: امیدواریم با این گواهی حلال، اعتماد عمومی برای استفاده از این واکسن بیشتر شود.

بودی گونادی سادیکین، وزیر بهداشت اندونزی نیز گفت: این واکسن که قرار است در مراحل آخر کمپین واکسیناسیون اندونزی عرضه شود، می‌تواند به کشورهای دیگر اهدا شود. این واکسن به عنوان دوز تقویت‌کننده و نیز واکسن ویژه کودکان سه تا شش ساله استفاده خواهد شد.

این پروژه از زمان شروع در سال ۲۰۲۰ با تأخیر مواجه شده است، اما مقامات اکنون امیدوارند در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایشات، مجوز استفاده از آن را تا اواسط سال ۲۰۲۲ صادر کنند. فاز اول و دوم کارآزمایی بالینی به ترتیب شامل ۹۰ و ۴۰۵ داوطلب بزرگسال خواهد بود.

اندونزی ۱۳ واکسن کرونا را تأیید کرده است، اما بیشتر از واکسن‌های ساخت چین استفاده کرده و برای تهیه دوزهای کافی برای جمعیت بیش از ۲۷۰ میلیون نفری خود با مشکل مواجه شده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.