خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشف بقایای اجساد ۵۴ فرد دیگر در کانادا

بقایای جسد ۵۴ فرد ثبت نشده در محوطه یک مدرسه شبانه‌روزی وابسته به کلیسا در استان “ساسکاچوان” کانادا کشف شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، لی کیچمونیا، رئیس منطقه Keeseekose First Nation در استان “ساسکاچوان” کانادا طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بقایای جسد ۵۴ فرد ثبت نشده در محوطه یک مدرسه شبانه روزی وابسته به کلیسا در این منطقه کشف شد.

وی در این کنفرانس که با تد کوئوزنس، مدیر پروژه تحقیقاتی که خود از بازماندگان محلی یک مدرسه است، گفت که این تحقیقات همچنان ادامه دارد. دوران بسیار سختی برای جامعه ما خواهد بود.

کیچیمونیا خواستار پاسخگویی طرف‌های مسئول دفن‌های ناشناس شد، اگرچه تاکید کرد که او هنوز نمی‌داند قبرها متعلق به چه کسانی هستند.

کیچیمونیا با بیان اینکه ممکن است قبرها متعلق به کودکان کشته شده باشد، خاطرنشان کرد که جامعه هنوز پاسخی برای این موضوع ندارد.

روزآن آرچیبالد، رئیس مجمع ملی بومیان کانادا نیز در بیانیه‌ای گفت این نهادهای همگون سازی و نسل کشی تار و پود خانواده ها، جوامع و ملت‌های ما را در هم ریخته است. ۵۴ خانواده از عدم بازگشت فرزندانشان به خانه متاثر شده اند.

راس میراستی، عضو این گروه تحقیقاتی نیز گفت از همه کانادایی‌ها می‌خواهم ذهن خود را باز کنند تا یاد بگیرند و گذشته و تاریخ واقعی این کشور را بپذیرند.

پیشتر نیز در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق در شهر کملوپس استان بریتیش کلمبیای کانادا که توسط کلیسای کاتولیک افتتاح شده است، بقایای جسد ۲۱۵ کودک کشف شده بود.

گفتنی است در گذشته، کودکان بومی کانادا به اجبار از خانواده‌های‌شان جدا و در اینگونه مدارس اسکان داده می‌شدند. در یک تحقیق شش ساله که گزارش آن سال ۲۰۱۵ منتشر شد، از این اقدام با عنوان «قتل عام فرهنگی» یاد شده است.

در این گزارش، جزئیاتی از آزارهای هولناک جسمی، تجاوز، سوء تغذیه و دیگر جنایاتی که بر حدود ۱۵۰ هزار کودک در این مدارس گذشته ارائه شده است. این مدارس از دهه ۱۸۴۰ تا دهه ۱۹۹۰ توسط کلیساها اداره می‌شدند.

بر اساس این گزارش، ۴۱۰۰ دانش آموز در این مدارس شبانه‌روزی جان خود را از دست دادند. دولت کانادا در سال ۲۰۰۸ رسما از وجود چنین نظامی در آن کشور عذرخواهی کرد.

منبع آناتولی