خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمریکا نمی تواند در مذاکرات ایران را به زانو درآورد

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه ریشه تفکر تکفیری به عصر امیرالمؤمنین(ع) و خوارج نهروان باز می‌گردد، اظهار داشت: تقویت این تعصب و جهل و انحراف از اسلام رشد کرد و وهابیت شکل گرفت.
آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: آنها در همان زمان با قدرتی که در عربستان سعودی بنیانگذار حکومت آل سعود است همراه شدند و این تفکر به عربستان و سپس به مصر رفت. 
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شرک دانستن زیارت اهل بیت(ع) از سوی تفکر وهابی یادآور شد: کسی که یک سنی واقعی باشد با حرم اهل بیت(ع) و زیارت قبور سلفا مخالف نیست اما امروز سعودی‌ها این را دنبال می‌کنند. 
 
وی بر همین اساس به تشکیل همایش شناخت جریان تکفیری در قم با حضور مراجع معظم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم در این زمینه مطالب بسیار ارزنده‌ای مطرح کرده‌اند. 
 
آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه باید این تفکر تکفیری در کشورهای اسلامی تبیین شود و این وظیفه حوزه‌های علمی شیعه و سنی است، افزود: حرکت این تفکر منحرف از اسلام که توأم با استکبار شده است، را در فلسطین یا در حمله به بیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم می‌بینیم. 
 
امام جمعه موقت تهران ضمن محکوم کردن این هجوم و حرکات زشت دشمنان اسلام این مسئله را ناشی از انحراف از اسلام و توأم شدن با استکبار دانست. 
 
آیت‌الله امامی کاشانی به برخی رساله‌هایی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت:‌ با این تفکر انحراف از اسلام، گاهی رساله‌ای با این عنوان که امام حسین(ع) بی‌جهت علیه یزید حاکم وقت قیام کرد، می‌نویسند و در دانشگاه هم نمره بالایی می‌گیرند. از این رو متأسفانه این جهل که بسیاری از جوانان بیچاره را فریب داده با پول‌های نفتی و در هماهنگی با استکبار جهانی است. 
 
وی با اشاره به رفتارهای استکباری و خود برتربینی در این زمینه گفت: ژست گروه ۱+۵ در مذاکرات ژست استکباری بود اگر چه تیم مذاکره‌کننده ایرانی و وزیر خارجه از نظر متانت و قدرت بیان طوری حرکت کردند که برای دنیا یعنی میلیاردها در جهان نه صرفاً آمریکا و انگلیس مشخص شد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. 
 
آیت‌الله امامی کاشانی منطق جمهوری اسلامی را حرام بودن سلاح هسته‌ای دانست و افزود: کشورها باید حق خود را استیفا کنند و مبنای جمهوری اسلامی نیز قانون اساسی و ولایت فقیه است. 
 
خطیب موقت تهران پشتوانه تیم مذاکره‌کننده را همین تفکر اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم دانست و تأکید کرد:‌ بنابراین آنها مجبور هستند با ایران کنار بیایند و نمی‌توانند جمهوری اسلامی را به زانو در آورند. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه ایران با تفکر بسیجی حرکت می‌کند و در مقابل فتنه‌هایی مانند فتنه ۸۸ با قوت قد علم می‌کند، تصریح کرد:‌ بنابراین جمهوری اسلامی تسلیم زیاده‌خواهی‌های دشمن نخواهد شد. 
 
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به صحبت‌های امیر سیاری فرمانده نیروی دریای ارتش در پیش از خطبه‌ها گفت:‌ ما می‌دانیم که چقدر نیروهای دریایی به این کشور خدمت کرده‌اند و در روزهای اول جنگ تحمیلی نیروی دریایی عراق را زمین‌گیر کردند. 
 
خطیب موقت تهران همچنین به طرح سلامت که از سوی وزیر بهداشت پیش از خطبه‌ها مورد بحث نیز قرار گرفت، گفت: آقای هاشمی قاضی‌زاده یک وزیر کاملاً باسواد و بسیجی است و امیدواریم که بتوانند طرح سلامت را محقق کنند. 
 
وی در پایان به تفکر تکفیری و وقایع شام در زمان اسارت اهل بیت(ع) اشاره کرد و شهادت حضرت رقیه (ع) را تسلیت گفت.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.