خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ثروتمندان خلیج فارس؛ حامیان تروریسم درتونس

به گزارش ادیان نیوز، لطفی بن جدو، وزیر کشور تونس، در گفت وگو با روزنامه “الخبر” چاپ الجزایر خاطرنشان کرد: برخی تاجران و ثروتمندان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که دارای افکاری تکفیری هستند، از عملیات تروریستی در تونس حمایت مالی می کنند.
وی افزود: اندکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری بر شدت تحرکات تروریستی افزوده شد؛ اما ما از مطرح کردن این اطلاعات خودداری کردیم تا بر حضور مردم در پای صندوق های رای تاثیری نگذارد و امنیت عمومی حفظ شود.
وزیر کشور تونس گفت: دستگاه های امنیتی ونظامی در سال ۲۰۱۴ توانستند ۲۱ تروریست را به هلاکت برسانند. همچنین حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تروریست یا مظنون تروریستی بازداشت شدند در حالی که در سال ۲۰۱۳ نیز بیش از ۴ هزار تروریست در تونس بازداشت شده بودند.
بن جدو اظهار داشت: تعداد تروریست های الجزایری در گروه های مسلح در تونس به ۲۰ نفر می رسد که برخی از آنها در عملیات “هنشیر التله” که منجر به شهادت ۱۵ نظامی شد، مشارکت داشتند.
وی در عین حال افزود: تعداد عناصر تروریستی در مناطق الشعانبی، الکاف و جندوبه از ۱۰۰ نفر فراتر نمی رود.
وزیر کشور تونس درباره هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی با الجزایر، گفت: ما بر سازوکارهای جنگ با تروریسم توافق نظر داریم و نوعی هماهنگی کامل در مبارزه با تروریسم وجود دارد.
بن جدو گفت: ما تیم های متعددی بویژه از پلیس فنی در اختیار داریم که آموزش های لازم را می بینند و روزانه نشست های امنیتی برای تبادل سریع اطلاعات برگزار می کنیم.
وی افزود: سازمان اطلاعات الجزایر و بخش امنیت خارجی تونس در حال همکاری هستند؛ از این رو ما از جانب مرزهای الجزایر اطمینان خاطر داریم. 
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.