خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا گردشگران مغربی در “اسرائیل” افزایش یافته‌اند؟

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از “هسپرس”، دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی وابسته به بنیامین نتانیاهو، رییس رژیم صهیونیستی، از افزایش بی سابقه شمار مغربی هایی که در ۶ ماه نخست سال جاری به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند، خبر داد و ادعا کرد که در این مدت بیش از ۴هزار و ۶۰۰ گردشگر مغربی و در دو سال گذشته ۹هزار و ۵۰۰ مغربی به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند.

شبکه تلویزیونی “i24 news” رژیم صهیونیستی نیز افزایش شمار گردشگرانی که از مغرب به اسراییل سفر می کنند را دلیلی بر گرمی مجدد روابط بین تل آویو و کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه از جمله مغرب دانسته است.
از سوی دیگر “احمد عصید” نویسنده و فعال حقوقی مغربی در گفت وگو با “هسپرس” ادعای سفر هزاران گردشگر مغربی به سرزمین های اشغالی را بی اساس دانست و گفت: تنها گروه های محدودی از تاجران مغربی برای تجارت پرسود به اسراییل سفر می کنند و این افراد نیز بیشتر از وابستگان احزاب سیاسی و دستگاه های دولتی هستند.
وی افزود: شماری از سیاستمداران مغربی نیز برای دیدار با سیاستمداران اسراییلی به سرزمین های اشغالی سفر می کنند.
عصید با بیان این که اسراییل شماری از هنرمندان مغربی را نیز برای سفر به اراضی اشغالی فریب می دهد، گفت: گردشگری از اولویت های مغربی ها است و کسانی که به اسراییل سفر کرده اند، به بیت المقدس و دیگر مکان های مقدس مسلمانان هم سفر می کنند و از طرفی گروهی از کارشناسان و محققان مغربی به منظور استفاده از تجربیات علمی به سرزمین های اشغالی سفر می کنند.
این فعال حقوقی با بیان این که آمار و ارقام رسمی و غیر رسمی اسراییلی ها درباره شمار گردشگران مغربی که به اسراییل سفر کرده اند، بیانگر دروغین بودن ادعاهای آنان است، افزود: در مغرب تنها گروه غیر اسلامی “آمازیغ های مغرب” به اسراییل سفر می کنند و اگر اینها راست می گویند چرا هویت گردشگران مغربی را فاش نمی کنند؟
عصید عقیده دارد که دولت مغرب در عمل با وجود همه مخالفت های شهروندان مسلمان این کشور در خصوص عادی سازی روابط، با رژیم صهیونیستی تعامل سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی، دارد اما همواره تظاهر به نداشتن رابطه با این رژیم می کند و این امر بیانگر آن است که ایده جرم تلقی کردن عادی سازی روابط با اسراییل دور از واقعیت است و فعالان مخالف عادی سازی روابط با این رژیم، جرات بیان حقایق و ورود به این مقوله را ندارند.
“عزیز هناوی” دیگر فعال حقوقی مخالف عادی سازی روابط با اسراییل، نیز با ابزار تردید درباره آمار و ارقامی که از سوی رژیم صهیونیستی در خصوص شمار گردشگران مغربی در سرزمین های اشغالی مطرح می شود، این مساله را جنگ روانی این رژیم علیه مردم مغرب می داند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.