خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشت تنش و ناآرامی به شهرهای آمریکا

 به گزارش ادیان نیوز، مایک اوکانل، سخنگوی اداره امنیت عمومی ایالت میسوری آمریکا، از بازداشت ۱۵ نفر در شهر فرگوسن در جریان آخرین دور از اعتراضات به بی‌گناه شناخته شدن افسر پلیس ضارب نوجوان سیاه‌پوست در این شهر خبر داده است.
 خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که حدود ۱۰۰ معترض در ساعات پایانی جمعه شب، هفتم آذر، با تجمع در برابر اداره مرکزی پلیس و آتش‌نشانی فرگوسن، عبور و مرور و کسب و کار را مختل کردند.
به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، سخنگوی اداره امنیت عمومی ایالت میسوری، اتهام بازداشت‌شدگان را بر هم زدن نظم عمومی و اخلال در ترافیک اعلام کرد. دو نفر نیز به اتهام مقاومت در برابر بازداشت و یک نفر دیگر با اتهام حمله به پلیس مواجه است.
تلویزیون سی‌ان‌ان هم از بازگشت تنش به شهر فرگوسن در اواخر جمعه شب خبر داده است.
در این گزارش آمده است که صدها معترض خطاب به نیروهای پلیس و گارد ملی شعار می‌دادند که “شما به چه کسی خدمت می‌کنید؟ شما از چه کسانی حفاظت می‌کنید؟” یا “ما به شما حقوق می‌دهیم”
پلیس منطقه سنت لوییس در توییتر نوشته که به جز افراد بازداشت شده، بقیه معترضان آرام بوده‌اند.
در سیاتل نیز تظاهرات مشابهی برگزار شده و معترضان با نیروهای دولتی درگیر شده‌اند. در شهر نیویورک نیز عده‌ای راه‌پیمایی اعتراضی برگزار کرده‌اند.
آسوشیتدپرس هم گزارش داده که ده‌ها نفر از افرادی که حرکت قطارها در ایستگاه قطار اوکلند به سان‌فرانسیسکو را مختل کرده بودند، دستگیر شده‌اند.
آنها تی‌شرت‌هایی پوشیده بودند که بر روی‌ آنها نوشته شده بود: “زندگی سیاهان اهمیت دارد”

var s1 = new SWFObject(“/media/player/flvplayer.swf”,”single”,”400″,”300″,”7″);s1.addParam(“allowfullscreen”,”false”);s1.addVariable(“file”,”media.jamnews.ir/419214.flv”);s1.addParam(“menu”,”false”);s1.addVariable(“width”,”400″);s1.addVariable(“height”,”300″);s1.write(“player1417328493723”);

پیش از این صدای آمریکا(VOA)، طی گزارشی از بازگشت آرامش نسبی در فرگوسن و دیگر شهرهای آمریکا خبر داده بود.
معترضان در شهرهای مختلف آمریکا و به خصوص شهر فرگوسن در ایالت میسوری، به تصمیم دادگاه برای اعلام جرم نکردن علیه یک افسر پلیس اعتراض دارند که در مردادماه نوجوانی ۱۸ ساله و سیاه‌پوست را با شلیک ۱۲ گلوله از پای درآورد.
پیشتر کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل متحد از دولت ایالات متحده آمریکا خواسته است تا استفاده مفرط پلیس از خشونت در این کشور را متوقف کند.
به گزارش رویترز، این کمیته در ژنو سوئیس تاکید کرد که اقلیت‌ها در آمریکا و به خصوص آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در معرض نابرابری قرار دارند.
به گفته نورالدین امیر، رئیس کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل متحد، قتل مایکل براون نه اتفاقی واحد، بلکه نشان‌دهنده مشکلی بزرگ‌تر در آمریکاست.
به گفته آقای امیر، این حادثه نشان از تعصب نژادی در میان مقام‌های مجری قانون، نقص در اجرای صحیح قوانین و مقررات موجود در اجرای حکم، و در نهایت نارسایی در آموزش چگونگی استفاده از زور به نیروهای مجری قانون دارد.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.