خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اردوغان: اسلام‌هراسی مانند یک بیماری همه‌گیر در حال گسترش است

رئیس جمهور ترکیه گفت: اسلام هراسی مانند همه گیری طاعون به ویژه در کشورهای غربی در حال انتشار است و تمامی اقشار جوامع از مردم کوچه و بازار را گرفته تا طبقه سیاستمداران، کارگران و مقامات دولتی را مسموم می کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» امروز(سه شنبه) در پیامی تصویری به دومین اجلاس بین المللی رسانه و اسلام‌هراسی در آنکارا اظهار داشت: فضای نفرتی که رسانه های غیرمسئول محرّک آن هستند، تاثیر منفی روی مسلمانان و میلیون ها نفر از زبان ها، ادیان، خواستگاه‌ها و فرهنگ های مختلف برجای می گذارد.

اردوغان با اشاره به اینکه بحث شرم آور در بستر بحران اوکراین، ابعاد خطرناک اسلام‌هراسی و نژادپرستی فرهنگی را آشکار می کند، افزود: ما به عنوان افرادی وابسته به تمدنی که می گوید انسان شریفترین مخلوقات است، تبعیض بین مظلومان و قربانیان را قاطعانه رد می کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه مبارزه با اسلام‌هراسی مسئله ای محدود به مسلمانان نیست بلکه شامل همه بشریت می شود، ادامه داد:خلاف این موضوع نمی توان از حملات خصمانه ای نظیر حملاتی که سال ۲۰۱۹ در نیوزیلند و ۲۰۲۱ در کانادا رخ داد، جلوگیری کرد.

اردوغان تاکید کرد: مسئولت بزرگتر در این خصوص بر دوش جهان اسلام و نهادهای آن در کنار سیاستمداران غربی، رسانه ها و نهادهای دولتی است.

منبع سرویس ترجمه شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.