خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کارشناس نظامی روس، جهان اسلام را شریک جدید روسیه خواند

ایگور کوروتچنکو کارشناس نظامی روس در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه تلویزیونی «روسیه ۱» گفت: «در چارچوب یک نظم جهانی در حال تغییر، روسیه باید مشارکت خود را با کشورهای آسیایی و خاورمیانه تقویت کند.»

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کارشناس نظامی روس در برنامه‌ای خاطرنشان کرد که غرب با تحریم‌های خود به هدفش برای نابودی اقتصاد روسیه که ثبات خود را نشان داده است، نرسید. تقویت روبل که نرخ ارز آن تنها برای چند روز کاهش یافت، گواه این امر است.

این کارشناس تاکید کرد: «روسیه در آینده نزدیک نمی‌تواند به تفاهم متقابل با کشورهای غربی دست یابد و تاکید بر توسعه همکاری‌ها باید در روابط با شرق و جهان اسلام باشد.»

کوروتچنکو تأکید کرد: «این یک منطقه بسیار مهم برای روسیه است… جهان عرب شرکای جدید ما هستند».

گفتنی است از میان کشورهای جهان اسلام، هیچ یک با تحریم‌های غرب علیه روسیه همراهی نکردند و اغلب حتی موضعی جانب‌دارانه پیرامون بحران اوکراین نگرفتند.

رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن و متحد نزدیک پوتین، با اشاره به همین واقعیت، چند روز پیش (۲۸ مارس) در توییتی نوشت: «برادران و خواهران مسلمانم! به عنوان یک مسلمان، خوشحالم که تمام جهان اسلام از روسیه در مبارزه با شر جهانی حمایت کردند و هیچ کشوری با اکثریت مسلمان به تحریم‌ها علیه روسیه نپیوست. از طرف ۳۰ میلیون مسلمان در روسیه، صمیمانه از شما تشکر می‌کنم. شما ثابت کردید که مسلمانان همیشه در کنار حق و عدالت ایستاده‌اند.»

منبع کانال دولت دین
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.