خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نامه سرد و تند پوتین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای استرداد کلیسای روسی

پوتین در نامه ای خواستار بازپس گیری مجتمع کلیسای الکساندر نوسکی alexander nevsky به مسکو شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پوتین در نامه ای خواستار بازپس گیری مجتمع کلیسای الکساندر نوسکی alexander nevsky به مسکو شد. روسیه در غرب آسیا کلیساها و مدارس و دفاتری داشته از جمله در فلسطین که رژیم صهیونیستی با اشغال این سرزمین آنها را در اختیار گرفته است.

مسکو ۵ سال است تلاش می کند مجتمع روسی در قدس را بازپس بگیرد.

مجتمع کلیسای اسکندر در کنار کلیسای قیامت در شهر قدس قدیم قرار دارد که در ۱۸۹۰ ساخته شده و ۱۴۳۳ متر مربع مساحت دارد و شامل کلیسا، دفاتر اطراف آن و منازل مربوط به جمعیت ارتودوکس فلسطین است. این کلیسا در کنترل تبعیدی های روسیه در غرب بود و در سال ۱۹۲۰ کلیسای روسیه سفید تاسیس شد که کرملین فشار آورد تا اداره آن را بدست بگیرد و از زمان عثمانی، اشغال بریتانیا و بعد در زمان مدیریت اردن و بعد از آن اسراییل به نام امپراتوری روسیه کبیر ثبت شده است.

مطالب مرتبط

روسیه بارها با دولتهای رژیم صهیونیستی صحبت کرده و خواستار استرداد مجتمع و همه دیگر املاک روسی شده است. هر بار اسراییل بهانه هایی آورده است. این مشکل در ژانویه ۲۰۲۰ حل شد و نتانیاهو در دیدار با پوتین در مسکو متعهد شد همه مجتمع را تسلیم کند.

از جمله کلیسا و دیر. این تعهد مکتوب جزیی از قراردادی بود که به موجب آن یک زن شهرووند اسراییلی به نام نعومی یسسخار که به خاطر حمل مواد مخدر در فرودگاه مسکو بازداشت و به ۷ سال و نیم حبس محکوم شده بود آزاد شود. هفته بعد مسئول ثبت اراضی در وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد قرار است بصورت رسمی مالکیت کلیسا به نام دولت روسیه ثبت شده و به آنها مسترد گردد.

اما نتانیاهو آن را پس نداد. نخست وزیر بعدی این رژیم نفتالی بنت هم به قرارداد و تعهد عمل نکرده و آن را پس نمی دهد.

بالا گرفتن تنش بین رژیم صهیونیستی و روسیه در پی جنگ اوکراین و مواضع صهیونیستها علیه روسیه رخ داد که در مقابل روسیه با حمله به رژیم صهیونیستی آن را طولانی ترین اشغال در طول تاریخ با توطئه غرب و حمایت آمریکا نامید.

منبع libaniran
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.