خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معجزه بزرگ خداوند و شکافته شدن دریای سرخ و عبور بنی‌اسرائیل از دریا

تقویم ادیان/ جمعه ۲۱ ماه نیسان ۵۷۸۲ عبری، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ شمسی

روز جمعه مورخ ۲۱ ماه نیسان ۵۷۸۲ عبری، مطابق با ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شمسی، مصادف است با وقوع معجزه عظیم و شگفت‌آور خداوند منان توسط مُشِه‌ربِنو (حضرت موسی کلیم‌اله): شکافته شدن دریای سرخ و عبور بنی اسرائیل از دریا.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خداوند پس از وارد ساختن ضربات مختلف بر مشرکان، بار دیگر برای نمایان ساختن قدرت خود، ظالمان را وسوسه نمود که قوم بنی‌اسرائیل را تعقیب کنند و از سوی دیگر، به بنی‌اسرائیل فرمان داد تا در برابر دریا اردو زنند. در این حال که یهودیان، خود را از هر طرف در تنگنا می‌دیدند، خداوند به مُشِه‌ربِنو دستور حرکت به سمت آب را صادر نمود. پس از آنکه شماری از یهودیان، با ایمان قوی خود داخل آب شدند، یکی از بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین معجزات تاریخ بشریت به وقوع پیوست. دریا شکافته شد و تمام آن جمعیت عظیم، از میان آن گذر کردند. مطابق نص صریح توراتِنو هَقِدوشا (تورات مقدس)، مُشِه‌ربِنو و یهودیان پس از دیدن این صحنه عظیم، یکی از مجلل‌ترین سرودها (سرود دریا) را در وصف قدرت خداوند سرودند. این سرود هر روز در تفیلا (نماز) صبح خوانده می‌شود.

بنا بر اعتقاد یهودیان، همراه با شکافته شدن دریای سرخ که در ۲۱ نیسان سال ۲۴۴۸ عبری رخ داد، معجزات بسیار دیگری نیز روی داد اما با این حال، متنِ مخصوص مدح و تمجید خداوند که معمولا در عیدها به طور کامل در نماز یهودیان خوانده می‌شود، به علت غرق شدن مصریان در چنین روزی خوانده نمی‌شود تا نشان داده شود حس بشر‌دوستی نسبت به همه انسان‌ها تا چه حد در پیشگاه خداوند اهمیت دارد.

منبع انجمن کلیمیان تهران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.