خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنجال های یک لایحه و آرزوهای برباد رفته اردوگاه صلیبی

به گزارش ادیان نیوز، مدتی قبل کابینه رژیم صهیونیستی، با وجود مخالفت برخی از وزرا، لایحه ای نژادپرستانه موسوم به “دولت، ملت “اسرائیل را از تصویب گذراند که سایت های تبشیری فارسی زبان از این موضوع ابراز خرسندی کردند. آن ها بر این باور بودند که تصویب این لایحه امکان فعالیتی بیشتری را برای این فرقه به وجود خواهد آورد. اگر چه در ظاهر آن را بازتاب انتفاضه سوم دانستند. این در حالی است که تصویب این لایحه از مدت ها قبل کلید خورده و در واقع اندیشه افراطیون صهیونیست را تشکیل می داد.
تصویب این لایحه، با هدف یهودی کردن سرزمین فلسطین و اختصاص آن به عنوان وطن ملی قوم یهود و ایجاد جو رعب و وحشت در بین فلسطینیان و جلوگیری از انتفاضه سوم، صورت می گیرد. این رژیم، با راه اندازی جنگ غزه، به دنبال ناکارآمد نشان دادن گزینه مقاومت بود. شعله ور شدن آتش خشم فلسطینیان قدس و کرانه باختری و سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸، بعد از پایان جنگ نابرابر غزه، صهیونیست ها را به اتخاذ مواضعی تند و عجولانه و تصویب این لایحه، واداشته است.
 مطابق این لایحه آپارتایدی، فقط یهودیان از حقوق ملی مانند: پرچم، سرود ملی و دیگر نمادهای ملی برخوردار خواهند بود و کل مناطق اشغالی فلسطین، یهودی شناخته خواهد شد.  از دیگر بخش های اصلی این مصوبه، عدم رسمیت زبان عربی در کنار زبان عبری است و فقط یهودیان حق تعیین سرنوشت فلسطین را خواهند داشت. این رژیم، بر اساس توطئه برنامه‌ریزی شده و با هدف سیطره کامل بر اراضی اشغالی در حال پیشروی است و تصویب این قانون، می تواند آغاز انتفاضه ای دیگر برای مردم مظلوم فلسطین باشد.
از تبعات تصویب و اجرای این قانون، جلوگیری از بازگشت آوارگان فلسطینی است که ظالمانه از آن رانده شده اند و تصویب آن، روز نکبت دیگری برای فلسطین خواهد بود. باید افزود یهودی سازی فلسطین، جزء پروتکل و برنامه های صهیونیست ها در کنفرانس بال سوئیس و از دستور عمل های این فرقه انحرافی بوده که با پایداری محور مقاومت منطقه، جامه عمل پوشانده نشده است.
پیامدهای تصویب لایحه
دو دسته ای شدن گردانندگان این رژیم جعلی، از اولین تبعات تصویب این لایحه است. چنان که این مصوبه هم در کابینه و هم در پارلمان، مخالفان سرسختی دارد. اختلافات در بین سران این رژیم بر اثر مسائلی مانند: بودجه و لایحه مذکور، به طور فزاینده ای در حال افزایش است. وضعیت بحرانی این روزهای صهیونیست ها، به گونه ای است که کابینه سقوط کرده است و زمان به ضرر نتانیاهو و هم حزبی هایش، می گذرد.
در سال‌های اخیر صحنه سیاسی رژیم ‌صهیونیستی، عرصه درگیری و تنش‌های گسترده میان احزاب پرشماری بوده که هریک داعیه تشکیل ائتلاف را دارند. همین امر موجب شده تا بسیاری از کابینه‌های این رژیم نتوانند یک دوره کامل را به پایان ببرند. این مصوبه، تاکنون با مخالفت های بین المللی و داخلی زیادی روبرو شده است. رووین “روبی” ریولین، رئیس جدید این رژیم، از قانون به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان «دولت یهودی‌ها» به شدت انتقاد کرد.
وی که در یک کنفرانس سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه «شهروندان عرب» در اراضی اشغالی در اقلیت نیستند، گفت: یک چهارم دانش‌آموزان اول دبستان، عرب هستند و اعراب یک پنجم جمعیت اسرائیل هست. ریولین که به شدت با نتانیاهو اختلاف دارد، بدون نام بردن از او، به سخنانی اشاره کرد که نتانیاهو، بارها گفته این لایحه برای هدف قرار دادن گام‌های جامعه بین‌المللی که تلاش می‌کند ویژگی یهودی بودن اسرائیل را حذف کنند، است.
 این قانون که به شدت مورد حمایت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، از سوی برخی احزاب این رژیم مانند «هاتنوعا» به ریاست «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و «یش عتید» به ریاست «یائیر لاپید» وزیر دارایی مورد اعتراض قرار گرفت. رژیم صهیونیستی، به شدت با بحران هویت روبرو است.کشورهای اروپایی از صف هم پیمانان آن خارج می شوند و کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می شناسند و این انزوای بین المللی، آنها را در موجی از اضطراب فرو برده است.
تخریب خانه ها و مزارع فلسطینیان، حفاری های اطراف مسجدالاقصی و تلاش برای تخریب این مسجد، تنها گوشه ای از اقدامات جنایتکارانه و نژادپرستانه این رژیم است. ایجاد دیوار حائل و شهرک های صهیونیست نشین تنها به عنوان گوشه ای از اقدامات ضد بشری آنها به شمار می رود.
شکست های پی در پی این رژیم در برابر محور مقاومت، در جنگ های ۳۳ روزه  مقابل حزب الله لبنان، ۲۲ و ۸  و ۵۱ روزه غزه، رویای از نیل تا فرات، را به کابوسی تعبیر نشدنی برای این رژیم جنایت پیشه تبدیل کرده است.
لشکر کشی صهیونیست ها به فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی، که در پی ایده” قوم بدون سرزمین”، و با استناد به جملاتی از عهد عتیق کتاب مقدس صورت گرفت، یکی از تاسف بارترین وقایع بشری را در طول تاریخ رقم زد. تاریخ این کشور نشان می دهد که همیشه جای ظالم و مظلوم عوض شده و سلطه گران بین المللی، سیاست خود را  بر دور کردن صهیونیست ها از کشور خود و انتقال آن به نقطه راهبردی جهان اسلام، یعنی فلسطین، استوار کرده اند.
چند ماه بعد از صدور قطعنامه سازمان ملل برای ایجاد دو دولت در اراضی تحت قیمومیت انگلیس در فلسطین رژیم صهیونیستی تشکیل شد، اما دولت عربی فلسطین با وجود گذشت بیش از شش دهه از درگیری‌ها در این منطقه، هنوز تشکیل نشده است.
یهودیان صهیونیست، بعد از اشغال سرزمین‌های فلسطین، به تلاش برای قرار دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت خود ادامه دادند و برخلاف قوانین بین المللی، طرح احداث شهرک های‌یهودی نشین را آغاز کردند. تل‌آویو در جنگ شش روزه ۱۹۶۷، شرق بیت‌المقدس را اشغال و آن را به اسرائیل ضمیمه کرد؛ این رژیم در حالی به ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در شرق قدس ادامه می‌دهد که بر اساس قوانین بین‌المللی هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغال‌شده، ممنوع است.
تجربه تاریخی نشان داده است که عقب نشینی در برابر خواسته ظالمان بین المللی، فقط بدبختی و فلاکت را برای پذیرنده در پی داشته است؛ و فلسطین نیز از این قاعده مستثنا نیست و محدوده جغرافیایی این کشور از نحر تا بحر و اختصاص یک وجب از این سرزمین به صهیونیست های غاصب، برابر با پیشروی سرطان گونه آنها در کل کشورهای اسلامی است.
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.