خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعطای مصونیت به آمریکایی ها در عراق

به گزارش ادیان نیوز، استوارت جونز اعلام کرد آمریکا با دولت عراق در خصوص اعطای مصونیت قضایی به نیروهای آمریکایی به توافق رسیده است.
روزنامه گاردین به نقل از سفیر آمریکا در بغداد اعلام کرد “حیدر العبادی” نخست وزیر عراق تاکید کرد که به برخی از نیروهای آمریکایی در عراق که برای کمک به عراقی‌ها در جنگ علیه داعش حضور دارند امتیاز و مصونیت داده شده است.
جونز در این خصوص گفت: این نیروها نقش متفاوتی دارند. دولت عراق باید به این نیروها مصونیت و امتیازهایی بدهد. این مسأله بر اساس همکاری راهبردی که اساس قانونی در این شراکت به شمار می رود در نامه‌های مقامات دو کشور مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی در جبهه مقدم نیستند و ماموریت آنها به حملات هوایی، مبادله گزارش های اطلاعاتی، ارائه مشاوره به نیروهای عراقی و کمک کردن و آموزش آنها محدود است.
گاردین تأکید کرد که اعطای مصونیت به نیروهای آمریکایی در خاک عراق یکی از مسائل مورد اختلاف در زمان دولت نوری مالکی بود، که در نهایت سبب شد که آمریکا نیروهایش را سال ۲۰۱۱ از این کشور خارج کند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.