خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترکیه گذرگاهی برای جذب ایرانیان به مسیحیت صهیونیستی

به گزارش ادیان نیوز، از برنامه “چشمه ای رو به دریا” در شبکه مذکور باید با عنوان استراتژری جدید کشاندن مهاجران ایرانی به منجلاب های اعتقادی و غرق شدن در فرقه های هرمی با رنگ و بوی مذهب یاد کرد.
شبکه ست سون پارس که مسیحیت صهیونیستی را به زبان فارسی تبلیغ می کند سعی اش بر این است که این فرقه را  به عنوان یک دین بلکه به عنوان یک راه و روش برای رسیدن به خدا معرفی کند و به دنبال آن سیلی از مهاجران ایرانی ساکن در ترکیه را به پیمودن این راه دعوت نماید.
مهاجران ایرانی گاهی با انگیزه اقامت در کشورهای اروپایی وارد این کریدور از پیش تعیین شده می شوند که خروج از آن ناممکن به نظر می رسد و تا پایان باید مسیر را طی کنند. در این مسیر انواع ترفندهایی به کار گرفته می شود تا مهاجر از تعلقات گذشته خویش جدا شده و به محیط جدید و مدنظر تبشیری ها عادت کند.
آنچنان که از محتوای صحبت های نوکیشان مسیحی در برنامه “چشمه ای رو به دریا” بر می آید مسلمان زاده در همان اوایل اقامتشان در ترکیه از طریق دوستانشان به کلیسا دعوت می شوند که ابتدا یک مقاومت درونی مانع جذب به فرقه های منتسب به جریان صهیونیست مسیحی می شوند ولی در عرض یکسال تغییرات نامحسوس به صورت اجزای عقیدتی ماندگار بروز پیدا می کند.
بنا به ادعای این نوکیشان، در اوایل رفت و آمد به کلیسا یک حالت مسخره بازی به آنها دست می دهد اما در مرور زمان وقتی به خودش می آیند که تعمید گرفته و رسما در جرگه تبشیری ها و فرقه های هرمی آنها وارد شده اند.
“رحمان” یکی از نوکیشانی است که حالا بعد از اینکه خودش مسیحی شده است آرزو می کند که خانواده و فامیلش نیز به مسیحیت روی بیاورند.
فرد دیگری که از یک پدر و مادر ناشنوا بدنیا آمده بعد از مهاجرتش به ترکیه با یک مردی ازدواج می کند و از سوی همسر خویش به همراهی با تبشیری ها کشانده می شود. این فرد عنوان می کند که توانسته مادر ناشنوایش نیز را دو ماه پیش به عضویت فرقه تبشیری ها درآورد.
این برنامه های تولید شده و مصاحبه های صورت گرفته همگی نشان دهنده موقعیت دشوار مهاجرین ایرانی در ترکیه و اهداف از پیش تعیین شده برای شکار این افراد و تغییر اعتقاداتشان است.
گفتنی است، شبکه ست سون پارس یکی از فعال ترین شکه ها برای تبلیغ مسیحیت به زبان فارسی است که از سال ۲۰۰۲ در کشور آمریکا راه اندازی شده و از افراد فعال در این شبکه می توان به ادوارد هوسپیان مهر و ساسان توسلی اشاره کرد. مدیریت آن را منصور خواجه پور یکی از اعضای سابق کلیساهای غیر قانونی انجیل فارسی زبان بر عهده دارد که  اخیرا این مسئولیت را گرفته است.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.