خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس به چشم‌انداز صلح میان روسیه و اوکراین امیدوار نیست

پاپ فرانسیس رئیس کلیسای واتیکان و رهبر کاتولیک‌های جهان چندان به دورنمای اتمام جنگ میان روسیه و اوکراین در آینده نزدیک امیدوار نیست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس روز سه شنبه در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از درخواست خود برای دیدار در مسکو برای گفتگو درباره صلح در اوکراین طفره رفته است.

پیش از این فرانسیس در دیدار با سفیر روسیه در واتیکان خواستار پایان جنگ شده بود. رهبر کاتولیک‌های جهان در گفتگو با روزنامه ایتالیایی کوریر از احتمال سفرش به مسکو خبر داد.

فرانسیس گفت: ما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و همچنان برای آن تلاش می‌کنیم، هرچند می‌ترسم پوتین نمی‌تواند و نمی‌خواهد در حال حاضر این جلسه را برگزار کند.

پاپ به این مسئله نیز اعتراف کرد که دیدارش را با پاتریارک کریل، رئیس کلیسای ارتدکس روسیه در ۱۴ ماه ژوئن لغو کرده چون کریل از حامیان سرسخت جنگ روسیه علیه اوکراین است.

فرانسیس گفت که نسبت به چشم‌انداز صلح بدبین است ولی به وعده نخست وزیر مجارستان نیز امیدوار است.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان طی ملاقات با پاپ فرانسیس در واتیکان گفته بود که روسیه به مناسب تاریخ نمادین پیروزی شوروی در تاریخ نهم مای می جنگ را کنار خواهد گذاشت.

منبع تسنیم
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.