خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: رفتار دوگانه با پناهندگان اوکراینی مصداق نژادپرستی است

پاپ واتیکان با اشاره به رفتار دوگانه با پناهجویان اوکراینی و دیگر کشورها گفت: “ما نژادپرست هستیم. و این بد است. “

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس گفت این واقعیت که بسیاری از کشورها بیشتر از پناهندگان اوکراینی جنگ زده استقبال می کنند تا پناهندگان سایر نقاط جهان، نامی ندارد جز نژادپرستی.

پاپ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی رای ایتالیا گفت که ضعیف ترین ها همیشه بیشترین آسیب را در جنگها متحمل می شوند.

وی افزود: «آوارگان به دو دسته تقسیم می شوند. درجه یک و درجه دو؛ از نظر رنگ پوست، چه از یک کشور توسعه یافته باشند یا از یک کشور توسعه نیافته آمده باشند».

رهبر کاتولیک های جهان در مصاحبه خود با شبکه رای موضع صلح طلبانه خود در مورد جنگ اوکراین را تکرار کرد.

بر اساس آمار سازمان ملل، از زمان حمله روسیه در پنجم اسفند گذشته، بیش از ۴.۷ میلیون اوکراینی این کشور را ترک کرده اند.

پاپ فرانسیس در روز جمعه خوب، روزی که مسیحیان مرگ عیسی را به یاد می آورند، برای اولین بار از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا تا کنون در یک مراسم عمومی در کلیسای سنت پیتر در رم شرکت کرد.

پاپ و پناهجویان اوکراینی

این خطبه توسط کاردینال رانیرو کانتالامسا، واعظ رسمی پاپ ایراد شد. فرانسیس بیشتر مراسم را نشسته دنبال کرد. این پیرمرد ۸۵ ساله مدت هاست که از مشکلات زانو رنج می برد. او همچنین در آغاز نماز جمعه خوب از خواندن نماز در مقابل محراب خودداری کرد و فقط ایستاد.

رهبر کلیسای جامع کاتولیک گفت: «ما بر اساس ایده ای زندگی می کنیم که در آن به دلیل نیاز به قدرت، امنیت و بسیاری چیزها یکدیگر را از بین می بریم. من دولت‌هایی را که سلاح می‌خرند، درک می‌کنم. آنها را درک می‌کنم، اما تایید نمی‌کنم».

منبع تارنمای رادیو آزاد اروپا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.