خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یک نامه و چند سوال

به گزارش ادیان نیوز، اسقف‌های عالی رتبه کلیساهای ارمنی و آشوری ونمایندگان مسیحی در مجلس شورای اسلامی، ضمن دفاع از وضعیت آزادی عقیده و مذهب در جمهوری اسلامی ایران، خواستار توجه جدی به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، درباره حرمت سلاح هسته ای شدند.

پس از انتشار نامه اسقف های آمریکایی، مبنی بر لزوم توجه به فتوای رهبر معظم انقلاب، در زمینه سلاح اتمی، چند نفر از اسقف های ارمنی و آشوری در ایران و نمایندگان مسیحی در مجلس شورای اسلامی، نامه‌ای را با عنوان رئیس‌ جمهور آمریکا تهیه کردند که به امضای روحانیون و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مجامع رسید و برای وی ارسال شد.
آن ها در این نامه، به طور روشن، به وجود آزادی عقیده و دین در ایران، و داشتن حق نماینده در مجلس شورای اسلامی و رعایت حقوق برابر در قوه مقننه کشور، آزادی‌های کامل در انجام مناسک دینی، زندگی جمعی، آموزش و تحصیل زبان مادری و مبانی دینی برای این اقلیت‌ها، اقرار کرده اند.
حال سوال اینجاست، شما امضاء کنندگان ذیل نامه که نمایندگان جامعه مسیحی ایران و کلیساهای انجیلی ایران هستید، چرا قاطعانه و به طور واضح در برابر موضوع کلیساهای خانگی و تبشیر در بین غیر مسیحیان موضع نمی گیرید؟
شما که، منصفانه از داشتن حقوق و رعایت عدالت، در جامعه مسلمان ایرانی ابراز رضایت کرده اید،‌ چرا در برابر شکستن قانون حاکم بر این جامعه، توسط تعدادی از مسیحیان، که با اشاره سرویس های جاسوسی غربی انجام می شود، سکوت کرده اید؟
با وجود سرانه بالای کلیساهای ساختمانی مسیحیان، چه لزومی به راه اندازی کلیساهای خانگی است؟ آیا به راستی هدفی به غیر از اصل مسیحیت، در پشت پرده، پنهان شده است؟
آیا می دانید،کلیساهای خانگی که با اسم مسیحیت تشکیل می شود، به مراکز فساد و فحشاء و آزار و اذیت همسایگان و فروپاشی خانواده ها تبدیل شده است؟
اگر سکوتتان نشانه رضایت است، که اقدامی خائنانه نسبت به مملکت خود روا داشته اید و اگر از سر عدم آگاهی است، گناهی نابخشودنی است. پس بهتر است هر چه سریعتر تکلیف خود را با این اقدام ساختارشکنانه، مشخص کنید.
چرا از کسانی که با دریافت هزینه های میلیاردی از منابع مشخص، تمام همت خود را برای فریب مردم مسلمان ایران و تشویق آنان به تغییر دین، به کار گرفته اند، برائت نمی جوئید؟
موضع شما در قبال پخش کتاب و نشریات مسیحی و الواح فشرده و دیگر اقلام تبشیر در بین غیر مسیحیان و خارج از چرخه قانونی، برای ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی، چیست؟
گفتنی است، امضاء کنندگان این نامه، اسقف کلیسای شرق آشوری ایران، شورای خلیفه گری آشوری، کلدانی و کاتولیک، شورای خلیفه گری ارامنه، کشیش کلیسای انجیلی ارامنه، کشیش کلیسای انجیلی آشوری، نماینده ارامنه شمال کشور و نماینده جنوب کشور و نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی بودند.
منبع: سراج
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.