خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درآمدزایی هولوکاست برای اسرائیل تمامی ندارد

به گزارش ادیان نیوز، هولوکاست و آنچه کشتار یهودیان توسط نازی ها نامیده می شود همچنان برای صهیونیست ها درآمد زایی دارد. بنا بر گزارش راشا تودی این بار فرانسه است که در پی جبران مافات در پی پرداخت ۶۰ میلیون دلار به اسرائیل است.
جدای از صحت افسانه هولوکاست، که تا کنون جوامع غربی مانع از هرگونه تحقیق درباره صحت و سقم آن شده اند، پرداخت چنین غرامتی آن هم توسط فرانسه که خود در جبهه مقابل آلمان فاشیستی قرار داشته موجب حیرت است. استدلال فرانسوی ها بر این امر استوار بوده که چون قربانیان یهودی جهت انتقال به اردوگاه های اجباری و یا کوره های آدم سوزی از خط راه آهن این کشور استفاده نموده اند، دولت پاریس موظف به پرداخت این هزینه می باشد.
فرانسه در این راه تنها نبوده و توانسته توافقی را با ایالات متحده وضع نماید که عواید فوق را از طریق صندوق حمایت مالی بدست بازماندگان و وراث کشته شدگان برساند. بر اساس اظهارات مقامات فرانسوی، هزاران تن از یهودیان موجود شرایط کسب این کمک مالی را دارا می باشند.
مقامات فرانسوی اذعان داشته اند که در خلال سال های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴ که این کشور توسط ارتش رایش سوم به اشغال درآمده بود،  76 هزار یهودی از خطوط راه آهن این کشور توسط نظامیان فاشیست عبور داده شده و به اردوگاه هایی نظیر آشویتس انتقال داده شده اند. بنابر توافق یاد شده، ایالات متحده آمریکا مسئولیت توزیع این کمک ها را در سطح سرزمین های اشغالی بر عهده گرفته است.
گفتنی است که با وجود گذشت قریب به هفت دهه از پایان جنگ دوم جهانی، همچنان  دولت های موسوم به محور ( شکست خوردگان جنگ ) نظیر ایتالیا و آلمان مبادرت به پرداخت مبالغی کلان به یهودیان آسیب دیده یا بازماندگان و نسل های آنان می نمایند. 
اهمیت مسئله هولوکاست در اهداف کلان رژیم صهیونیستی تا بدان حد است که این رژیم با تکیه بر به اصطلاح مظالم صورت پذیرفته بر یهودیان در طول تاریخ بویژه در خلال جنگ جهانی دوم بر ضرورت ایجاد دولتی مختص یهودیان جهت ایجاد امنیت آنها تاکید نموده است. از همین روست که سه سال پس از اتمام جنگ جهانی، رژیم صهیونیستی با حمایت بریتانیا و با اشغال موطن فلسطینی ها تاسیس می شود.
حساسیت جوامع غربی و سیاست های آنها در رابطه با مسکوت گذاردن موضوع هولوکاست بدان روست که از سویی فضای عاطفی و مظلومیت یهودیان بعنوان قومی که فاقد میهن بوده  پابرجا ماند و از سویی دیگر موجب رسوایی مدعاهای چند دهه اخیر نگردد.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.