خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سنگ بنای مرکز جدید جوانان از سوی مسجد بوسنی گذاشته شد

متولیان مرکز اسلامی بوسنی اقدام به تاسیس مرکز جدید برای جوانان کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در طول ماه رمضان، رهبران مرکز اسلامی بوسنی در حال جمع آوری کمک های مالی برای تاسیس یک مرکز جوانان بودند.

اقدام برای ساخت این مرکز در سال ۲۰۲۱ آغاز شد و با وجود اینکه پیشرفت کار به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد اما پایه های بتنی آن گذاشته شده و ساخت دیوارها در حال انجام است.

«دنیس ناسفوویچ» که عضو هیئت مدیره مرکز جوانان است در این باره گفت: بوسنیایی‌ها به ساختن هر ساختمانی برای میراث خود افتخار می‌کنند.

به گفته او اکثر افراد از مرکز اسلامی بوسنی در جاده «فری لیمای» بازدید می کنند تا کمک های خود را به طور حضوری اهدا کنند.

مسجد و پارکینگ مجاور برای رویدادهای اجتماعی بزرگ مانند جشن شب قدر یا عید فطر، شب های مهم ماه رمضان استفاده می شود و مرکز جوانان به جنوب شرقی، خارج از پارکینگ اضافه می شود.

همانطور که کلیساهای کاتولیک دارای نام هایی مانند کلیسای مریم یا کلیسای مسیح پادشاه هستند، نام پیشنهادی مرکز جوانان تحت عنوان «اولیا» نیز معنای مهمی دارد.

اولیا به معنای حیاط یا حیاط خانه دارای ردخت است. حیاط‌ ها درختان انگور برای سایه دارند و زیر آنها میز چوبی برای معاشرت وجود دارد.

هدف این پروژه ایجاد مرکزی برای همه مسلمانان بوسنیایی در منطقه و جامعه وسیع تر است.

این مکان شامل یک رستوران کوچک و مکانی برای بازنشستگان برای آمدن و نوشیدن قهوه است. سالن ورزشی برای فعالیت های ورزشی و عروسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ناسوفویچ گفت: علاوه بر فوتبال، بسکتبال، والیبال، هر نوع ورزش دیگری هم در این مرکز ارائه می شود.

این ساختمان همچنین شامل یک کتابخانه یا اتاق یادبود خواهد بود که به عنوان فضایی برای تورهای آموزشی عمل خواهد کرد.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.