خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران: توزیع عادلانه یارانه‌ها، حق مردم را به دست خودشان رساند

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدام مهم دولت سیزدهم ضمن کوتاه کردن دست رانت خواران و دلالان، حق مردم را به دست خودشان رساند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، «شارلی انویه تکیه» نماینده مسیحیان آشوری کلدانی در مجلس روز گذشته در گفت وگو خویش اظهار کرد: مردم ذینفعان اصلی توزیع عادلانه یارانه‌ها در دراز مدت هستند و سودجویان، رانت خواران و قاچاقچیان دست‌شان از جیب بیت المال کوتاه شده است.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی

وی با بیان اینکه ارز ترجیحی قبلا فقط در اختیار وارد کنندگان قرار می‌گرفت و افراد محدودی از مزایای آن بهره‌مند می‌شدند، افزود: سودجویان با بهره گیری از این رانت ایجاد شده و تهیه مواد اولیه با قیمت ارزان اقدام به تولید کالاهایی می‌کردند و آن را در آنسوی مرزها چندین برابر به فروش می‌رساندند.

انویه تکیه یادآور شد: با توزیع عادلانه یارانه‌ها، مردم با خیال راحت و آرامش خاطر کالاهای اساسی خود را با قیمت‌های مصوب تعیین شده از سوی دولت خریداری می‌کنند و یارانه کستقیم به حساب خود مردم واریز شده تا آنها اقلام اساسی مورد نیازشان را خریداری کنند.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این حق مردم ایران بود که کالاهای اساسی را با قیمت مناسب تهیه کنند و دولت سیزدهم با درایت هوشمندانه و جسارت شجاعانه این امر مهم را برای رفاه مردم اجرایی کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح ارزشمند هم از نظر نظام اجرایی عقلی و منطقی و ‌هم از نظر الزام عقلی و منطقی در راستای عدالت اجتماعی است و همین عدالت در نظام پرداخت یارانه خودش یک نوع الزام قانونی است که دولت آن را به مرحله اجرا در آورده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، دهک‌های پایین جامعه که با مشکلات متعددی مواجه بودند مشکلاتشان مرتفع شده و قدرت خرید آنها افزایش‌ یافته است.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس در خصوص ضرورت آرامش حاکم بر بازار افزود: در راستای اجرای این طرح یعنی توزیع عادلانه یارانه‌ها ضروری است مدیران و مسوولان دستگاه‌ها با اتحاد و همدلی و جدیت تمام در کنار هم قرار بگیرند و انتظار می‌رود مردم نیز خدمان خود را در اجرای هر چه بهتر طرح کمک کنند.

وی با بیان اینکه طرح برای ملت ارزشمند است، اظهار کرد: در جلسات متعدد مجلس، دولت و با حضور نخبگان اقتصادی کشور همچنین در محافل علمی و رسانه‌ای که از تاثیرگذارترین حوزه‌ها بر افکار عمومی جامعه است، این طرح بررسی و مزایای آن مورد تایید قرار گرفته است.

این نماینده مجلس در خصوص فضاسازی برخی افراد نسبت‌ به توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: دشمنان و معاندین نظام با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف علیه نظام اسلامی فتنه افکنی کرده و سعی می‌کنند افکار پلید خود را به جامعه تلقین دهند اما ملت ایران همانند گذشته حربه‌های آنها را با مشارکت و همکاری در اجرای بهتر طرح، خنثی خواهد کرد.

انویه تکیه اضافه کرد: امروز دست دشمنان نظام از همه جا کوتاه شده و سفره مردم را نشانه گرفته‌ که دولت سیزدهم با این حرکت خود نشان داد سفره مردم پررنگ‌تر از قبل خواهد شد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران تاکید کرد: تلاش دشمنان بر این است که مردم ایران را نسبت ‌به این‌ موضوع بدبین کنند ولی توصیه ام بعنوان خادم مردم و جامعه آشوری ایران اینکه فریب شبکه‌های معاند و دشمنان انقلاب را نخورید و با هوشیاری و آگاهی کامل عمل کرده و بر این باور باشید که تمام تصمیمات دولت در راستای برقراری عدالت اجتماعی است و هر تصمیمی که گرفته می‌شود به نفع مردم است.

منبع ایرنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.